Over koetjes en kalfjes

Rondje om de kerk

5 reacties

Het leek er vanmorgen op dat het een grijze dag zou worden: het klaarde gelukkig iets op. Er lag nog gras op het land. Dit gaat naar alle waarschijnlijkheid naar de grasdrogerij.

Rondje om de kerk 
De herfstkleuren zijn schitterend dit jaar. Ik heb nog weinig herfstkleuren gefotografeerd, het kan nog net. Dit blijft het hele jaar door een mooie beukenlaan.

Rondje om de kerk (1) 
Ik zag dat een elzenboom niet verkleurd in de herfst:

Rondje om de kerk (2) 
Pieterpad'ers:

Rondje om de kerk (3) 
De kerktoren van de dorpskerk rond het middaguur:

Rondje om de kerk (4) 
Rondje om de kerk (5) 
Vaak vergeet ik dat mensen hier naartoe gaan met vakantie. Soms is het wel eens goed om met een toeristische blik naar je eigen woonomgeving te kijken.

Rondje om de kerk (6) 
Door de wolkenlucht en het zonlicht had ik al zo'n vermoeden dat er wel eens optische verschijnselen zichtbaar zouden kunnen zijn. En jawel, ik had net tijd om slechts xc3xa9en foto te maken van een circumzenitale boog, toen schoven er weer wolken voor.

Circumzenitale boog 
Het was al met al een mooi rondje om de kerk.

5 thoughts on “Rondje om de kerk

  1. Het was duidelijk beter weer bij jullie dan bij ons. Hier bleef het de hele dag grauw, tot het eind van de middag toen er wat licht tussen de wolken doorkwam. Door de harde wind is het hard gegaan met het afvallen van het blad. Dat van de els wist ik. Die hadden we bij het vorige huis heel veel in de berm staan.

    Like

  2. Vanochtend regende het onderweg flink. Toen ik dichtbij mijn werkplaats aankwam, helderde de lucht op. Tot mijn verbazing waren er van tijd tot tijd vandaag nog mooie luchten te zien. Dat laat jij hierboven ook heel mooi zien.
    Jullie wonen ook in een prachtige omgeving. Het is goed om dat regelmatig tegen jezelf te zeggen. 🙂

    Like

  3. Prachtige wolkenlucht boven de kerk toren ,
    Vanmorgen rond 9 uur was het ook zo mooi ,
    nabij Wedde .

    groeten jon bakker

    Like

  4. …ik vond het vandaag een beetje te koud om veel buiten te zijn, ben een beetje rillerig……maar het was overwegend droog en helder hier.
    De foto van het kerktopje tussen de gekleurde boomtoppen en de woeste lucht vind ik echt een prachtplaatje!

    Like

  5. Zeker een heel mooi rondje om de kerk!

    Like

Geef een reactie

