Over koetjes en kalfjes

Natte neus

12 reacties

Ik vind het iedere keer verrassend als een koeienfoto van mijn hand anderen inspireert tot het maken van een schilderwerk (lees ook nog eens hier, hier, hier en hier). Twee maanden geleden kwam er een verzoek binnen via het mailformulier met de vraag of een koeienfoto als voorbeeld voor een schilderij mag dienen. Ik vind dat altijd goed, alleen wil ik graag een foto – of een link – van het eindresultaat, want daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar en ik vind het ook aardig om er een blog aan te besteden. Onze herkauwende pink – inmiddels vaars – geschilderd:

Koe van Tinka 
(klik met de linker muisknop op de afbeelding voor een groter formaat van het schilderij)

Het schilderij is gemaakt door Tinka uit Delft. Ze schildert pas een jaar en heeft daar erg veel plezier in. Dit schilderij wilde ze maken als cadeau voor twee mensen die helemaal gek zijn van koeien. Nu blijkt dat deze mensen vooral zwartbonte koeien mooi vinden… . Tinka is tijdens het schilderen zo van deze koe gaan houden, dat ze het schilderij helemaal niet meer kwijt wil en dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik vind dat onze koe er levensecht op staat. Alles klopt: de kleuren, de verhoudingen en – waar ik altijd erg op let – de ogen. Wat heel subtiel geschilderd is zijn de gele oorflappen, die horen er nu eenmaal bij – vind ik. Waar ik helemaal voor val is de natte neus met vlekjes. Meer werk van deze schilderes vind je onder deze link. Tinka, bedankt voor de foto en geniet van je mooie schilderij met onze roodbonte pink erop.

12 thoughts on “Natte neus

  1. ’t Is een hele kunst, dieren goed op het portret te krijgen. Goed gelukt dacht ik zo.

    Like

  2. dat beloofd wat voor de toekomst, als dit pas het begin is van Tinka. Geweldig mooi schilderij, en ook ik ben een kritische kijker 😉

    Like

  3. Tjonge! Tinka is handig met de kwast mag ik wel zeggen.

    Like

  4. Deze koe straat er in de krant ook mooi op.
    Jijzelf geeft ook leuk antwoord op alle vragen. Word je misschien nog eens een echte BN’er.
    Groetjes,
    Marian

    Like

  5. Hoi Tinka,

    Wat een prachtige schilderijen maak jij zeg, als ik je niet kende zou ik denken, ja hoor pas 1 jaar schilderen, daar geloof ik echt niks van, zo realistisch en zo perfect als jij nu al de voorstellingen op doek kan zetten, dan ben je voor mij een echt natuurtalent. Ik ben zo bevoorrecht geweest een aantal van deze mooie schilderijen te mogen bewonderen, Zelf vind ik het “oogappeltje” heel mooi en fleurig, je zou erin willen bijten, zo natuurlijk als je deze ook geschilderd hebt. Ik denk en hoop zeker voor jou, dat je nog eens beroemd zal worden zodat we nog veel van je kunnen horen en zien, maar vooral dat je er heel veel plezier in blijft hebben!

    Groetjes van Ineke

    Like

  6. Een fantastisch schilderij. Aan deze schilderes geef je graag toestemming om met een foto van jou aan de slag te gaan. Als ik haar werk bekijk, dan vind ik het koeienschilderij de mooiste.

    Like

  7. Wat leuk om de reactisch te lezen, van mensen die dit schilderwerk zo waarderen.
    Het is inderdaad heel leuk als je aan een hobby begint,en het lukt!
    Ik ben dan ook heel trots op mijn dochter.

    Moeder van Tinka

    Like

  8. Knap, heel knap geschilderd.
    Je hebt gelijk de ogen, de snuit het herkauwen goed neergezet.

    Like

  9. Mooi dat xc3xa9xc3xa9n van je foto’s is gebruikt voor een schilderwerk.
    Trouwens ik las vanochtend een leuk artikel
    over je weblog in het Dagblad van het Noorden.. waar deze foto te zien is.

    Groet Harry

    Like

  10. Wow!
    Het portret is echt prachtig geworden. Die ogen lijken echt.

    Like

  11. Hoi Tinka,

    Je hebt zeker talent. Ik vind je schilderij erg mooi. Je andere schilderen zijn ook super. Ik ben trots op je.

    Aletta (nicht)

    Like

  12. al deze mooie reacties zijn gemeend en dat verdien je ook. Je ziet dat de koe met liefde en vakmanschap is geschilderd. Harstikke leuk dat je nu juist op deze site
    gewaardeerd wordt, omdat je van kinds af aan al gek op boerderijdieren en dieren in het algemeen bent.Ik kijk weer graag naar je volgende schilderij uit.
    groetjes Daphne S.

    Like

Geef een reactie

