Over koetjes en kalfjes

Sgt. Pepper

14 reacties

Nee, de titel heeft niks met de Beatles te maken, de vader van dit nieuwe vaarskalfje draagt deze naam. Ze is gistermiddag onder het koffiedrinken geboren, we hadden het niet in de gaten. Ze stond al toen we het ontdekten. Het is een mooi vlot kalf. Haar moeder is een volle zus van onze bekende Kiandochter.

Kalf sgt. pepper 
De laatste weken heb ik weinig geschreven over (onze) koeien, het werk op het land had de meeste aandacht, terwijl op de achtergond met de koeien ook van alles is gebeurd. Vanaf nu zullen ze weer wat vaker de hoofdrol op m’n weblog krijgen.

14 thoughts on “Sgt. Pepper

  1. Mooi beestje met die lengtestreep over de neus. Zo te zien had ze net voor het eerst gedronken, toen je de foto maakte …

    Like

  2. Ha …., Fiction en Frida87 zijn Pake en Beppe geworden. Dan wordt dit zeker ook een Frida? Of mag dat weer niet, merkbescherming of zo?

    Like

  3. Kalfjes blijven mooi! Hier vandaag ook een vaarskalfje en dan blijft het voorlopig even rustig met de bevallingen.

    Like

  4. @Geert: Fiction en Frida 87 zijn de vader en moeder van de stier Stg. Pepper. Onze koeienstam heeft een heel andere naam dan Frieda, wat overigens wel een mooie koeiennaam is.

    Like

  5. Wat altijd weer prachtig, een kalfje geboren. Ik lees regelmatig je blog, en geniet ervan. Ik ben wel geen boerin, maar als boerendochter leef ik nog steeds mee. Ben dan ook erg blij met het mooie oogstweer van de laatste dagen.

    Like

  6. Wat een lief koppie zeg!
    Zo eigenwijs.

    Like

  7. Alweer een vaarskalfje. Wat hartstikke goed! Ze kijkt inderdaad aardig pienter uit haar ogen. Hopelijk wordt ze een mooie koe die veel melk zal geven.

    Like

  8. Ik heb een zwak voor koeien, ik vind het zulke mooie lieve dieren maar kom ze hier in de stad vrijwel niet meer tegen, in de buitenwijken nog af en toe. Vroeger was het al zo dat als we op vakantie gingen wandelen dan waren ze me heel vaak kwijt, was ik achtergebleven en stond ik te praten en te aaien bij een koe, ik spreek dan uit de tijd dat ik nog geen 10 jaar oud was. Die liefde voor en aantrekkingskracht van koeien is altijd gebleven.

    Like

  9. Je moet je titel natuurlijk wel in ere houden…over koetjes en kalfjes. 😉
    Een mooi predikaat: een mooi vlot kalf. 🙂

    Like

  10. Hallo mevr.
    Ik ben een echte dierenfan, schilderen is mijn hobby, en heb gebruik gemaakt van een paar fotos van u. Misschien vindt u het leuk om deze shilderijen eens te bekijken. Daar ik geen verstand van computers heb en niet begrijp hoe ik ze u moet sturen, kunt u ze op mijn site zien. Dit is: www. veevanali.nl. Met vriendelijke groet.
    Ali Post.

    Like

  11. @Ali Post: dank je wel voor de link (een link is ook goed) naar je site. Ik herken in ieder geval het kalfje en de pink op je beginpagina.

    Like

  12. Dag mevrouw,
    ik stuitte op uw website/weblog en volgens mij woont u in Drenthe. Ik wilde u vragen of u wilt meewerken aan een serie in Dagblad van het Noorden over weblogs.
    Ik hoop iets van u te horen!
    Groet Marijke Brouwer

    Like

  13. Weer een mooi kalfje. Het weblognieuws uit de regio is toch altijd het leukst.

    Like

  14. jaloers Marten Realsite ??

    Like

Geef een reactie

