Over koetjes en kalfjes

Gouden kalf met oornummer

8 reacties

Vanmorgen viel mijn oog op een advertentie in de krant. CJP (geeft een voordeelpas uit voor jongeren tot 30 jaar, waarmee o.a. kortingen te scoren zijn bij culturele instellingen) maakt reclame voor het Nederlands Film Festival in Utrecht. Dit festival wordt voor de 30ste keer georganiseerd. Het gouden kalf – symbool voor dit filmfestival – siert de advertentie met een heus oornummer. (Ik kan de afbeelding niet linken, daarom ben ik maar zo brutaal geweest de afbeelding te scannen).
Gouden kalf met oornummer 
Voor nieuwe lezers van mijn weblog: lees hieronder de connectie van mijn weblog met het Nederlands Film Festival van vorig jaar. Een verhaal met een heel lang staartje.

gouden kalf, diva’s van morgen, VPRO Gids wint Mercur Tijdschriftcover van het Jaar 2009, BLDNDKTR, afsluiter, slagroom op de taart

8 thoughts on “Gouden kalf met oornummer

  1. ook het gouden kalf moet met zijn tijd mee, haha. Is het al weer een jaar geleden…??

    Like

  2. Ik heb de hele serie gemist destijds. Leuk om alle blogs in volgorde te lezen. Ben heel benieuwd wat je zelf vond van het goud spuiten van het kalf. Had je er van tevoren rekening mee gehouden dat er zulke heftige reacties zouden komen?

    Like

  3. @Ria Pronk: het goud spuiten van het kalf ging in goed overleg met ons. Het was uitwasbaar theater’verf’: ik had er geen bezwaar tegen. De heftige reacties had ik niet verwacht op mijn weblog, maar die werden geplaatst n.a.v. het artikel in de VPRO-gids. Ik heb ze niet verwijderd, ook al ben ik het er niet mee eens. De kunstenares had zelf op een serie van haar over dode dieren veel negatieve reacties gehad, vertelde ze tijdens haar bezoek aan ons bedrijf. Van de VPRO hoorde ik dat er altijd negatieve reacties komen als het over dieren en ziektes gaat. Ach, zoiets ebt wel weer weg. Ik weet dat ik in een sector werk waarover niet iedereen vanzelfsprekend dezelfde beleving heeft als ikzelf. Ik wil me via mijn weblog ook verantwoorden ‘aan de samenleving’ waar we mee bezig zijn.

    Like

  4. Hallo Hendrika,
    Je hele verhaal van vorig jaar met plezier gelezen. Wel bijzonder dat van alle kalveren in Nederland precies jouw kalf coverkalf werd. Kun je met trots op terugkijken.
    Groetjes,
    Marian

    Like

  5. Het festivalcomitxc3xa9 gaat dus met zijn tijd mee. Zouden de beelden nu ook een oornummer krijgen?

    Like

  6. @Hanny: zo’n ‘oorbel’ misstaat niet ;~).

    Like

  7. Toen de naam “Nederlands Filmfestival” deze week voor het eerst te horen was, moest ik meteen denken aan jullie Gouden kalf.
    De tijd gaat toch wel erg snel …

    Like

  8. Toen deze week de VPRO gids weer op de mat viel … nou ja mat is tegenwoordig groen ding aan de straat moest ik er weer aan denken inderdaad

    Like

Geef een reactie

