Over koetjes en kalfjes

CRV vrouwendag

9 reacties

Banner CRV-vrouwendag CRV organiseert in oktober in Berkel-Enschot en Joure een CRV vrouwendag. Niet iedere vrouw die op een boerderij woont voelt of noemt zich boerin, daarom is de naamgeving ‘vrouwendag’ goed gekozen. Je kunt interessante, vakinhoudelijke workshops volgen, bijna allemaal gegeven door een vrouw. Ik heb de tekst gekopieerd van de CRV-site.

CRV vrouwendag:
(exclusief voor leden en klanten van CRV)

Kom verder…
Dames, kom verder! Van harte welkom op de eerste CRV vrouwendag! Het belooft een leerzame, gezellige dag te worden met inspirerende sprekers, een heerlijke lunch en diverse workshops.

dinsdag 5 oktober: De Druiventros, Berkel-Enschot (NB)
dinsdag 12 oktober: ’t Haske, Joure (Fr)

Het thema ‘kom verder’ staat behalve voor ‘welkom!’ ook voor:
Kom verder; versterk jezelf en je bedrijf met CRV.

Programma & informatie over workshops
Vanaf 10.00 uur Ontvangst
10.30 uur Officixc3xable opening door CRV-prominent
10.45 uur Kennismaken met elkaar en CRV
11.00 uur Inleiding door externe spreker
11.45 uur Discussie n.a.v. inleiding
12.00 uur Lunchbuffet
13.00 uur Workshops deel I
13.45 uur Wisselen
14.00 uur Workshops deel II
14.45 uur Afsluiting
15.00 uur Napraten met koffie en borrel

Workshops:

Beslissen met behulp van MPR: Jolanda van Hoorne
MPR is een belangrijke schakel in het management op uw bedrijf. Het fundament voor rantsoenberekeningen, selectie van vee, fokbeleid en quotumplanning. Daarnaast vormen MPR-gegevens de basis voor uw managementproducten. Met MPR neemt u de beste beslissingen.

Veebeoordelen: Marieke de Weerd
We willen graag duurzame en probleemloze koeien. Een functioneel exterieur is hierbij van groot belang. Kennis van het exterieur kan in belangrijke mate bijdragen aan de functionaliteit van uw dieren op exterieurgebied. Een goede kennis van het exterieur biedt handvaten voor uw fokkerijbeslissingen.

Efficixc3xabnt op de PC met CRV: Anne Hulsman
Met de kennis van enkele eenvoudige basisbegrippen kan het werken op de computer een stuk leuker worden. Bovendien heeft CRV via haar website veel toepassingen, maar hoe werken ze nu precies?

Koe zoekt stier: Judith de Rijk
U wilt koeien fokken die zo goed mogelijk passen binnen uw bedrijfsvoering. Om uw fokdoel te bereiken zoekt u voor elke koe naar de meest geschikte stier. Maar hoe wordt u wijs uit de talloze selectiecriteria en het grote aanbod stieren? En hoe voorkomt u inteelt en erfelijke gebreken?

Genomic selection: Ghyslaine Schopen
Wat is genomic selection en hoe wordt het gebruikt? Tijdens deze workshop leer je op een interactieve manier de basisprincipes en toepassingen van genomic selection kennen.

Fokken met gesloten beurs: Irma de Wit
De veestapel verbeteren zonder kosten. Het kan echt! Fokken met gesloten beurs betekent gericht selecteren en slimme keuzes maken. Hoe het precies in zijn werk gaat weet u na het volgen van deze boeiende workshop.

Koeienfotografie: Harrie van Leeuwen
In deze workshop leert u van een echte koeienfotograaf de kneepjes van het vak. U neemt zelf uw fototoestel mee en gaat samen met een groepje andere vrouwen aan de slag.

Onderhandelen: Janny Heyboer
Touwtrekken of de verbinding zoeken? Bent u ook de hele dag aan het onderhandelen of anderen met u? Kinderen, partner, leveranciers, familie, vrienden? En bent u benieuwd hoe je met respect voor jezelf en de ander meer resultaat kunt bereiken?
In de workshop:
*krijgt u inzicht in de stappen in een onderhandelingsproces
*bespreekt u concrete dagelijkse praktijksituaties
*wisselt u ervaringen en leert u van en met elkaar
*ontvangt u 10 handige tips

De juist hulp bij verlossingen: Hiemke Knijn
Hoe zie je of en wanneer de koe gaat kalven? Wanneer bel je de veearts? Waar let je op en welke techniek gebruik je om de koe of vaars op de juiste manier te verlossen?

Hoe krijg ik meer lucht?: Desire van Teeffelen
Workshop xe2x80x98Prioriteiten leren stellenxe2x80x99
In de workshop:
*ontvangt u een handige methode om onderscheid te maken in uw taken
*past u dit direkt toe op uw eigen situatie
*krijgt u overzicht in wat wel en niet belangrijk is
*en hoe u dit kan toe passen in de dagelijkse praktijk.

Opgave voor deze dag kan via de site van CRV.

9 thoughts on “CRV vrouwendag

  1. en…ga jij meedoen?

    Like

  2. Ga jij ook heen??
    Ik dek het wel
    Komen hier nu veel vrouwen?

    Like

  3. @Sandra: ik vind het programma heel interessant en ik zou wel aan bijna alle workshops mee willen doen, maar of ik ook ga…? Misschien als het dichter in de buurt zou zijn.
    @Antsje: het is de eerste keer dat dit wordt georganiseerd en verschillende workshops zijn al volgeboekt, daaruit concludeer ik dat er veel belangstelling voor is.

    Like

  4. Daar zitten zeker interessante workshops tussen! Een vrouwendag op deze manier georganiseerd spreekt mij wel aan. Helaas is de afstand voor mij nog groter Hendrika 😉

    Like

  5. Het programma ziet er goed uit. Ik ben heel benieuwd naar waar jouw voorkeur zou uitgaan.

    Like

  6. @Hanny: ik heb de workshops gemakshalve genummerd en mijn voorkeuren zijn: 1, 5, 6, 7, 8. Met 3 red ik me wel, 2 en 4 zijn de vakgebieden van meneer de boer en dat laat ik ook graag aan hem over, en koeienfotografie is ook niet nieuw voor mij: professionele koeienfotografie komt af en toe op mijn weblog voorbij, dat hoef ik van mijzelf niet op die manier te kunnen, daar heb ik toch het geduld niet voor.

    Like

  7. “Onderhandelen” zou ik willen volgen.
    Het is misschien voor jou ver weg, toch lijkt het me heel leuk om met zoveel lotgenoten bij elkaar te zijn.

    Like

  8. Dat wordt degelijk aangepakt daar. Mooi programma!

    Like

  9. Nou dat zijn pittige workshops. Wel heel leuke onderwerpen. Denk dat ik eens over die prioriteiten na ga denken 😉 heb zo’n zin in koffie :O)

    Like

Geef een reactie

