Over koetjes en kalfjes

Your choice for profit

6 reacties

Gisteren waren de mannen – meneer de boer, onze stagiair en een monteur – de hele dag aan het sleutelen in de jongveestal. Het hekwerk van de ligboxen werd aangepast en er kwamen – gedeeltelijk – andere matrassen op de ligplekken voor het jongvee, zodat ze weer comfortabel kunnen liggen. De monteur hing aan het eind van de dag het tafelkleed op. Het was de laatste dag van onze stagiair bij ons, dus de stage moest worden gexc3xabvalueerd. Intussen ging ik even kijken hoe onze koe erbij hangt.

Your choice for profit
Ik vond het branderig in de stal ruiken. Ik meldde dit; de mannen waren ook aan het lassen geweest. Wij strooien de ligplaatsen van de koeien in met strooisel - momenteel is dat CR-us - en daarin zag ik een broeiplek. Ik schrok hier enorm van: de boel zal je maar in de brand vliegen. Gelukkig konden we de broeiplek verwijderen en liep het goed af. Je kunt ook niet voorzichtig genoeg zijn!

6 thoughts on “Your choice for profit

  1. Oeps, stel je voor…gelukkig is daar nog altijd de oplettende boerin met scherpe neus, ruik jij ook altijd alles?

    Like

  2. Ik kan me voorstellen dat je even flink geschrokken bent. Gelukkig is het dankzij jouw goed werkende neus goed afgelopen!
    Overigens twijfel ik er na vorige week niet aan dat ook de evaluatie van de stage goed is afgelopen.

    Like

  3. ‘Oh my god’, zouden ze in Amerika zeggen. Wat goed dat je dat ontdekt hebt! Brand is het ergste wat je kan overkomen, dacht ik altijd. Het overkwam ons 12 jaar geleden, het was erg, heel erg. Het ergste? Dat weet ik nu niet zo zeker meer, we zijn er over heen gekomen. Maar toch, nooit meer. Je hebt het voorkomen, wees daar maar heel gelukkig mee.

    Het ‘tafelkleed’ is wel gaaf hoor en het muurtje lijkt ervoor gemaakt.

    Like

  4. Als ik denk aan de vonkenregen in mijn fotoserie kan ik me er alles bij voorstellen. En meneer de Boer heeft me vorige week nog gewezen op het gevaar. Het is al belangrijk dat jullie er zo voorzichtig en alert mee omgaan.
    Net als Brimstone weet ik wat het is om brand in je huis te hebben. Wetend dat wij gered zijn met ons hele gezin door rookmelders!

    Like

  5. Oei wat een geluk dat je nog even rondliep. Je moet er toch niet aan denken :O

    Like

  6. Pfff, je moet er toch echt niet aan denken, zeg. De grootste nachtmerrie van elke veehouder. Gelukkig dat je nog even in de stal ging kijken.

    Like

Geef een reactie

