Over koetjes en kalfjes

Spotify

5 reacties

Spotify

Sinds mei 2010 is Spotify via internet beschikbaar in Nederland. Wat is Spotify? Je kunt het zien als een grote muziekbibliotheek, waarin zoxe2x80x99n acht miljoen muziekstukken zijn opgeslagen die via de computer te beluisteren zijn. De muziek naar keuze hoef je niet te downloaden, maar wordt gestreamd, zoals dat heet. Allerlei genres muziek zijn te beluisteren, van klassiek, jazz tot pop. Niet alle artiesten zijn opgenomen in Spotify, dat heeft alles te maken met copyright. Je kunt een – gratis – account aanmaken, daarna moet je een programma downloaden en vervolgens kun je 20 uur per maand gratis naar je favoriete muziek luisteren, af en toe onderbroken door een reclameboodschap. Bij de eerste de beste zoekopdracht in Spotify vond ik een muziekstuk waar ik al jaren naar opzoek ben (ik heb het nog ‘ergens’ op een cassettebandje staan, kun je nagaan hoe oud het al is): ik ben enthousiast over deze internettoepassing.

5 thoughts on “Spotify

  1. Een goede tip. Zal het ook doorgeven aan de overige gezinsleden. 🙂

    Like

  2. Dank je wel voor de tip!

    Like

  3. Zo zitten ze hier op iMesh, bijna net zoiets volgens mij

    Like

  4. Ik had er onlangs al over gelezen, maar het was er nog niet van gekomen om het progrje te downloaden. Dat heb ik nu wel gedaan, zodat ik in de loop van de dag eens kan bekijken wat Spotify zoal te bieden heeft.
    Dank voor deze herinneringstip!

    Like

  5. Hier ga ik eens snuffelen. Ben benieuwd of er ook klassiek op zit. Dank voor je tip 🙂

    Like

Geef een reactie

