Over koetjes en kalfjes

Koortsachtig

6 reacties

Heeft iedereen last van de voetbalgekte?

Oranje

Zelfs ballen in de boom:

Voetbalgekte

Straatversiering

Het valt gelukkig mee, er wordt wel koortsachtig gewerkt. Maanden van voorbereiding zijn eraan vooraf gegaan, a.s. woensdagavond moet alles klaar zijn, dan begint voor de 90ste keer het Zuidenveld. Gistermorgen had ik al gezien dat er flink werd gewerkt aan de straatversieringen; een kalvende pink gooide gistermiddag roet in het eten, daarom nam ik vandaag een kijkje in het dorp. Hier en daar verschijnen de versierde bogen:

Boog_1

Boog_in_aanbouw

Boog_in_aanbouw_1

Boog_2

Op de terugweg zag ik vooral vogels. Als eerste een waarschuwing voor een laagvliegende ooievaar:

Laag_overvliegende_ooievaar

Langs het wandel- c.q. fietspad:

Wandel_fietspad

zat een graspieper (Anthus Pratensis):

Graspieper

Op het bruggetje zat een gele kwikstaart (Motacilla Flava):

Gele_kwikstaart

Het uitzicht vanaf de brug op de beek met gele plompen:

Beek

Helaas, het pad is nog steeds niet helemaal klaar:

Niet_afgemaakt

Tot slot nog een luidkeels zingende graspieper:

Graspieper_2

Graspieper_3

En nu maar hopen dat het tot komende zondag droog en zomers weer is, dan komt het helemaal goed met het Zuidenveldfeest.

6 thoughts on “Koortsachtig

  1. Wat ik zie als weersverwachting voor donderdag: een stralende zon en 21xc2xba. Beter kan toch niet. 🙂
    Wat heb je veel moois gezien op de terugweg uit het dorp. De versiering in het dorp is mooi, maar die kan niet op tegen de vogeltjes!

    Like

  2. Ik ga toch echt voor die vogels en niet voor de voetbalgekteversiering.
    Ze doen wel hun best met de straatversieringen. Het wordt vast mooi die Zuidenveldtentoonstelling.

    Like

  3. Ik ben ook erg benieuwd naar de versieringen
    de Afrika boog had ik al gezien vind hem goed gelukt.

    Gele kwikstaart erg mooi
    vandaag aan bijzonderheden alleen de gekraagde roodstaart en orchideen gezien
    ja je leest het goed orchideen, verleden jaar voor het eerst ontdekt
    en ze staan er nu meer als verleden jaar
    kan alleen niet goed ontdekken welk soort
    het lijkt allemaal zo op elkaar…..

    Like

  4. Aan de voorbereidingen zal het niet liggen, maar het weer hebben we nu eenmaal niet in de hand.
    Hoewel je al eens hebt geschreven dat je camera zich niet echt leent voor vogelfotografie, heb je hier toch een aantal vogels mooi weten te vangen.

    Like

  5. ik zie liever jou foto’s van de vogels dan de voetbal versiering. Het zal best wel gezellig staan maar voor mij hoeft het niet

    Like

  6. Gelukkig, ik zie bij de reacties dat er meer mensen zijn voor wie die oranjegekte niet hoeft. Het lijkt bijna een afwijking als je het niet leuk vindt 🙂

    De straatbogen vind ik wel leuk!

    Like

Geef een reactie

