Over koetjes en kalfjes

Fendt Dieselross F17

10 reacties

Vandaag stond even een oude trekker op ons erf geparkeerd: een Fendt Dieselross (een F17 als ik het goed heb) uit 1958. Deze trekker is helemaal gereviseerd en is bijna klaar: alleen de motorkap ontbreekt nog. Komende week rijdt deze trekker met een praalwagen van onze buurtvereniging in de optocht van het Zuidenveld.

Fendt_dieselross

Fendt_dieselross_2

Het koelgedeelte:

Fendt_dieselross_3

Fendt_dieselross_4

Fendt_dieselross_5

Een tweecilinder:

Fendt_dieselross_6

Fendt_dieselross_7_2

Mooie koplampen:

Fendt_dieselross_8

Fendt_dieselross_9

De brandstoftank:

Fendt_dieselross_13

met kijkglas:

Fendt_dieselross_12

Fendt_dieselross_10

Fendt_dieselross_14

De trekkerstoel:

Fendt_dieserlross_6

En de trotse eigenaar van deze mooie oldtimer: onze stagiair.

Fendt_dieselross_1

10 thoughts on “Fendt Dieselross F17

  1. Wat een prachtexemplaar. Daar zullen heel wat uurtjes in zitten, neem ik aan. Nu de motorkap met de traditionele gele streep nog, dan hij is helemaal af!

    Like

  2. Mijn reactie nalezend begin ik ineens te twijfelen over die gele streep … Is dat niet de John Deere?

    Like

  3. @Jan K: op deze oldtimer komt inderdaad iets van een gele streep, waar precies weet ik niet. Ik zal van de week ongetwijfeld het eindresultaat – laten – zien.

    Like

  4. Wat is hij schitterend gereviseerd. De stagiair kan daar trots op zijn. Ik hoop hem deze week in het echt te mogen zien!

    Like

  5. Dat reviseren van oude tractors schijnt verslavend te zijn. Wij hebben binnen onze kennissenkring ook een paar mensen die daar hun hart aan hebben verloren.

    Like

  6. Ja Zuidenveld ik dacht al wanneer komt ze er mee,
    zal goed opletten deze week op de wagen en op een grijze mu(t)s 😉

    Je stagiair kan dubbel trots zijn
    op zich zelf
    en op het bereikte resultaat.

    Like

  7. Pluim voor jullie stagiair!

    Like

  8. wat een blingblingding!

    Like

  9. Hij is wel echt enorm stoer inderdaad!
    Ik kan me voorstellen dat hij daar trots op is. 🙂

    Like

  10. Ja hier loop ik helemaal warm voor. Wat een prachttractor! Heb helemaal geen verstand van techniek maar de vormgeving :O)

    Like

Geef een reactie

