Over koetjes en kalfjes

Shelf cloud/plankwolk

9 reacties

Het voordeel van het wonen op het platte platteland is dat je de wolkenluchten zo mooi kunt zien. Vanavond trok een shelf cloud over. Ik blijf het een van de indrukwekkendste wolkensoorten vinden. Op Buienradar zag het buiencomplex er zo uit:

Buiencomplex_19_uur_50

19:40 uur:

Shelf_cloud

19:43 uur:

Shelf_cloud_1

19:46 uur:

Shelf_cloud_2_2

19:47 uur:

Shelf_cloud_3

19:50 uur:

Shelf_cloud_4

Shelf_cloud_5

19:57 uur:

Shelf_cloud_6

19:52 uur:

Shelf_cloud_7

Shelf_cloud_8

En toen ben ik maar naar binnen gegaan: er volgde een flinke hoosbui met onweer.

9 thoughts on “Shelf cloud/plankwolk

  1. Wat goed dat je er foto’s van hebt. Wij zaten er midden in, gelukkig in de auto vanaf Groningen…. wat een enorme bui, lang niet zo meegemaakt!

    Like

  2. Imposante luchten! Eerlijk gezegd heb ik niet naar buiten gekeken toen het (kleine beetje) onweer hier overtrok.

    Like

  3. Moi om te zien. Wat is dat indrukwekkend. We hebben wel iets regen gehad maar niet echt veel

    Like

  4. Je hebt weer een geweldige serie gemaakt van dit indrukwekkende natuurverschijnsel, Hendrika.
    Ik heb er hier nog wel naar uitgekeken, maar het was tevergeefs. Het heeft hier wel even flink geregend en het heeft wat gerommeld, maar de grootste kracht was hier al uit het buiencomplex verdwenen.

    Like

  5. indrukwekkende wolkenlucht, het heeft hier ook flink gehoost, maar dat was al ietsje eerder

    Like

  6. Imposante wolken daar bij jullie. Hier heeft het wel geregend maar dergelijke dreigende luchten heb ik hier niet gezien.
    Om eerlijk te zijn: Op die stortbuien zit ik ook niet te wachten.

    Like

  7. Indrukwekkend gezicht.
    We kijken nog wel eens op Discovery naar de fotografen die op tornado’s jagen, dat ziet er wel wat uit zoals op jouw foto’s.

    Like

  8. Door logs over wolken ga ik ook steeds meer naar de lucht kijken.
    Wat instructief dat je het beeld van Buienradar erbij hebt gezet. Je foto’s illustreren prachtig de donkerblauwe en rode stukken.

    Like

  9. En toen kon ik alles weer soppen want ja zoveel water kon het riool niet aan 🙂

    Like

Geef een reactie

