Over koetjes en kalfjes

Langs de sloot

6 reacties

Langs de sloot bloeit momenteel – als ik het goed heb? – akkerkers (Rorippa sylvestris):

Akkerkers

Rode (Trifolium pratense) en witte klaver (Trifolium repens):

Rode_en_witte_klaver

Dit zijn de minibloemetjes van de kleine klaver (Trifolium dubium):

Kleine_klaver

In de sloot staat de gele plomp (Nuphar lutea):

Gele_plomp

En ik zag een kleine vlinder: de gestreepte goudspanner (Camptogramma bilineata):

Gestreepte_goudspanner

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is!

6 thoughts on “Langs de sloot

  1. Er is zoveel te zien momenteel. Allemaal even mooi. Echt genieten!

    Like

  2. Het is echt prachtig in de natuur en in de tuin. Volop genieten als je het maar wilt zien. Net zoals jij zo mooi aangeeft in je log.

    Like

  3. Ik weet niet of je de naam goed hebt, bij jullie staan heel andere planten in de slootkant dan bij ons, behalve de rode en witte klaver dan maar die staan door het hele weiland…Prachtige vlinder weer, waar haal jij de namen vandaan? Ik heb er xc3xa9xc3xa9n die ik maar niet kan vinden, zal wel een mot zijn….

    Like

  4. Rode en witte klaver ken ik wel, maar die kleine (gele) klaver is nieuw voor me. Mooi!
    Wat heb je een leuk boek toegevoegd. Jammer genoeg is het bij Bol.com niet leverbaar, zag ik. Het leek me net een voorleesboek voor Iijmen … 😉

    Like

  5. Veel ken ik dan wel van het zien.
    Maar die gele klaver… Geweldig! Die kan ik dan nog weer niet.

    Like

  6. Ik vind die gele plompen altijd van die heerlijke bloemen.
    En inderdaad overal om je heen komt er meer kleur.

    Like

Geef een reactie

