Over koetjes en kalfjes

Jetzt geht's los

9 reacties

Drie weken later dan vorig jaar: vanmorgen is de grasoogst van start gegaan. Het is een laat voorjaar, het groeiseizoen in de landbouw loopt achter. In de planning was het de bedoeling dat we komende maandag/dinsdag zouden gaan maaien. Honderd keer per dag werd naar de ontwikkelingen van het weer gekeken, vanmorgen sloeg de twijfel toe of volgende week maaien wel zo’n goed idee was. Voor volgende week is de voorspelde temperatuur weer lager en minder zon. De loonwerker werd gebeld om te vragen of wij a.s. zaterdag in kunnen kuilen, onze stagiair (en buurjongen ;~)) werd gebeld – hij had een vrije dag van school – ook hij kon helpen. Om 11 uur werd gestart met maaien.

Gezamenlijk luchen in het pas gemaaide gras.

Lunchen

Controleren of de maaier op de juiste maaihoogte staat afgesteld.

Maaien_1

En maaien maar weer.

Maaien_2

Maaien_3

9 thoughts on “Jetzt geht's los

  1. Ik kan het vers gemaaide gras bijna ruiken.
    Het moet een genoegen zijn om daar gezamenlijk te lunchen, lijkt me.

    Like

  2. Ik kom net terug van een fietstocht langs net gemaaide percelen. Ik heb de geur van versgemaaid gras nog in mijn neus. Heerlijk.
    Het lijkt me voor jullie hartstikke fijn dat het seizoen nu echt los kan. Hopelijk blijft het droog tot alles binnen is.

    Like

  3. Dat het los ging kan je zeker stellen
    ik heb vandaag bijna niks anders gezien dan versgemaaide percelen

    Ik moet je nog even plagen met deze opmerking die ik pas hoorde
    die boeren zijn ook niet wijs (boer erg laat aan het werk)
    nu druk aan het werk met mooi weer
    terwijl ze hiervoor 3 maanden de tijd gehad hebben…..

    Like

  4. @Ina: de laatste weken zaten we ons flink te verbijten: wilden we het gras wel uit de grond kijken ;~). Haha, we hebben zeker/minstens drie maanden zitten niksen.

    Like

  5. Ik zag vandaag voor het eerst weer de pijp van de grasdrogerij in Makkinga / Oosterwolde roken. Het grasseizoen is weer “los”.

    Like

  6. Brengt toch altijd een bepaalde spanning met zich mee, hoe vaak je het ook al gedaan hebt dat maaien en inkuilen. Succes op zaterdag!

    Like

  7. Fijn dat er zo kort bij de tijd nog gemaaid kon worden.
    Wat moet het bij jullie heerlijk geroken hebben.

    Like

  8. Ha, ha, dus jullie zijn eindelijk aan het werk. Inderdaad dat boerenbestaan is maar makkelijk, hele voorjaar op je gat zitten, effe maaien en klaar is Klara weer :-))

    Like

  9. Wij hebben vanmiddag ook met ARCO (alle ramen kunnen open) door de landerijen met vers gemaaid gras gereden. Het is ook in de Kop een drukte van belang.

    Like

Geef een reactie

