Over koetjes en kalfjes

E-reader

5 reacties

Sony_prs600Ik heb een paar dagen een e-reader in bruikleen: de Sony PRS-600 Reader Touch Edition. Het is een ‘kek’ apparaat, mooie strakke vormgeving, ligt prettig in de hand. Er zijn 15 boektitels op voorgeprogrammeerd. Je kunt aantekeningen ‘in het boek’ maken, tekst arceren. Je kunt er foto’s op vertonen: helaas nog in grijstinten. Verder kun je er muziek op afspelen. Zou ik zelf een e-reader aanschaffen? Wel als ik veel zou reizen (werk, vakantie), maar dat is niet het geval. Het enige nadeel van deze reader vind ik toch wel de reflectie van licht in het scherm. Een nieuwe manier van boeken lezen.

5 thoughts on “E-reader

  1. Ik heb voor mezelf ook nog de nodige bedenkingen. Ik ben voor langere stukken meer een papierlezer dan een beeldschermlezer. Stukken print ik het liefst uit en kan dan al lezend in de kantlijn mijn eigen aantekeningen krabbelen. Dus als het aan mij ligt gaat het papierverbruik nog niet naar beneden.
    Je hebt bij fotolijstjes ook spiegelend glas en ontspiegelend glas krijgen. Kan dat bij een E-reader niet. Ik vind de spiegeling zoals jij op de foto hebt staan ook hinderlijk. En ik mag graag bij veel (sinds de leesbril periode) veel licht lezen.

    Like

  2. Zelf lees ik niet zoveel meer de laatste jaren, maar voor Aafje zou het misschien nog wel eens wat willen zijn.
    De reflectie lijkt me het grootste nadeel van E-readers.
    Ik vraag me overigens af of het niet verstandiger is meteen maar een I-pad aan te schaffen …

    Like

  3. Ik heb eerst maar eens het filmpje bekeken omdat ik eigenlijk nog geen idee had van wat het werkelijk is. Ik ben geen lezer, dat heeft zo zijn redenen, en ik weet niet of dat met dat ding al kan dat je de achtergrond kleur, letterkleur en vorm kan aanpassen want dan wordt het voor een dyslect als mij misschien intressant…

    Like

  4. Geen reflecties bij mijn ogen. Nee het liefst ruik ik een boek ook. Heerlijk!

    Like

  5. Omdat ik amper lees (kan lezen), heeft het niet zoveel zin om zo’n ding aan te schaffen. Als je veel op reis bent, lijkt het me inderdaad ideaal. Geen zware boeken mee zeulen.

    Like

Geef een reactie

