Over koetjes en kalfjes

Koeiendans

9 reacties

Vanmorgen gingen de droogstaande koeien naar buiten – 8 koeien en een pink. Op een draf naar achteren,

Koeiendans

en weer terug,

Koeiendans_1

even lekker met de kop door het mulle zand,

Koeiendans_2

en weer in galop.
Koeiendans_3

Koeiendans_4

Koeiendans_5

Het duurde maar kort:

Koeiendans_6

het danst ook niet fijn met een zwaar kalf in je buik. De koeien vonden het heerlijk buiten, de pink iets minder: ze liep tussen de middag voor het keukenraam langs… .

9 thoughts on “Koeiendans

  1. In mijn herinnering duurde het vroeger veel langer voordat de rust terugkeerde nadat het vee voor het eers weer naar buiten mocht. Tegenwoordig lees ik overal dat het eigenlijk maar even duurt. Het geheugen geeft blijkbaar toch een vertekend beeld.

    Like

  2. Mooie gezicht weer
    al dat rood/wit in de wei
    in jullie geval dan.

    Like

  3. foto 4 whahaha, wat een grappig gezicht!

    Like

  4. @Jan K.: ik denk dat het komt, omdat jij nog van de grupstalgeneratie bent ;~). Op een grupstal stonden de koeien de hele winter vast op dezelfde plek in de stal, het was dan extra prettig voor ze als ze naar buiten mochten. Koeien lopen tegenwoordig in een ligboxenstal en kunnen de hele dag lopen en liggen waar en wanneer ze willen. Ik denk dat dat de reden is dat de ‘koeiendans’ niet lang duurt. En bovenstaande koeien zijn hoogdrachtig.

    Like

  5. Mooi dat roodbont weer zo in de wei te zien!

    Like

  6. Geweldig dat ze bij jullie naar buiten mogen! Tegenwoordig is dit zo bijzonder dat men er zelfs met cameraploegen op uit trekt om het op tv te kunnen laten zien. Gebleken is dat er zelfs kinderen zijn die niet weten dat de melk uit een koe komt…
    Waar gaat het heen denk ik dan.

    Like

  7. De akker was voor die ene pink dus niet groot genoeg. 😉

    Like

  8. Wat heb je toch een knappe dames! :)) Heb laatst foto’s van slachtvee gemaakt maar daar word ik gewoon triest van zo slecht als ze er uitzagen 😦

    Like

  9. Deze (laatste) is ook prachtig!! Wat zijn het toch beeldschone dieren. Ik ben zo vrij geweest hem te ‘lenen’ maar als je deze in groter formaat hebt hou ik mee aanbevolen. Je had gelijk trouwens, jullie hebben veel mooie koeien en volgens mij ook een heel erg mooi bedrijf.

    Like

Geef een reactie

