Over koetjes en kalfjes

Fietstochtje over een wandelpad

8 reacties

Vorig jaar zijn in de omgeving de taluds van verschillende waterlopen aangepast en er is een wandelpad door de weilanden aangelegd: speciaal voor toeristen. Ik denk dat die bij voorkeur iets anders doen: zij nemen liever de paardenwagen dan de benenwagen.

27042010

Maar goed, wie ben ik. Midden in de weilanden is een mooi bruggetje gebouwd.

27042010_1

Ik heb er nog nooit iemand zien wandelen en ik vroeg me af op het pad al klaar was. Toen ik er vorige week in de buurt fietste, zag ik dat er verharding lag. Het is weliswaar een wandelpad, maar ik besloot er overheen te fietsen: lekker door de weilanden.

27042010_2

Opeens stopte de verharding abrupt en er lagen ook allemaal nog zandbulten.

27042010_3

27042010_4

Het fietsen ging zwaar, maar ik bereikte het bruggetje. Hmmm, hier kon ik nog niet met de fiets overheen.

27042010_5

27042010_6

Ik klom op de brug en vanaf hier heb je een mooi uitzicht over de oude beek en het bijbehorende beekdal; agrarisch landschap.

27042010_7

27042010_8

27042010_9

Ik verwacht dat door de komst van een zekere kabouter en z’n gevolg er vrijwel niemand van het pad gebruik zal maken: een compleet andere doelgroep toeristen hopen ze aan te trekken. Vanmiddag nam ik een kijkje bij het nieuwe onderkomen en ik kan niet anders zeggen dat het netjes is aangelegd.

27042010_10

27042010_11

27042010_12

Morgen gaan ze proefdraaien, donderdag is de officixc3xable opening en op Koninginnedag is dit kabouterland open voor publiek.

8 thoughts on “Fietstochtje over een wandelpad

  1. Laatst schreef ik al zoiets van “kijk uit voor kabouters op racefietsjes”. Als ik die oprit van die brug zo bekijk dan wordt het niets, ze zullen de brug op moeten klimmen.

    Like

  2. Plopperdeplopperdeplop! 😀
    Daar gaat de rust. 😉

    Like

  3. Toch heeft zo’n paadje door de weilanden wel wat. Zelf zal ik er niet snel gebruik van maken, maar ik vind het op zich wel een goed initiatief om dit soort vaak oude paden in ere te herstellen.

    Like

  4. Dat is ook zo mooi van Limburg daar loop je ook zo door de weilanden.
    Het was dus echt een wandelpad en geen fietspad. 😉

    Like

  5. zo druk als daarbinnen zal het zeker nooit worden maar er is een groep mensen die graag deze paden loopt, wacht maar rustig af

    Like

  6. Bij de paden en het bruggetje is het duidelijk ‘work in progress’.
    Dat gebouw ziet er toch veel minder vrolijk uit als ik gedacht zou hebben. Wel netjes, maar het zou van afstand net zo goed een kantoorpand kunnen zijn.

    Like

  7. Is dat paadje niet speciaal voor het Pieterpad
    of zeg ik nu iets raars…..

    Like

  8. @Ina: het is niet speciaal voor het Pieterpad aangelegd, maar ‘pieterpad’ers’ kunnen er wel prima overheen wandelen.

    Like

Geef een reactie

