Over koetjes en kalfjes

Zonsondergang 17-04-2010 (Eyjafjallajxc3xb6kull)

9 reacties

De zonsondergang was vanavond alweer iets kleurrijker dan gisteravond. De strepen in de lucht zijn kenmerkend voor een vulkaanuitbarsting.

17042010_1

17042010_2

17042010_3

17042010_4

Terwijl ik naar de zonsondergang stond te kijken en luisterde naar de omgevingsgeluiden (grutto, kievit, muziek in de verte), hoorde ik ineens het geluid van een vliegtuig. Ik keek omhoog, en warempel, ik zag een contrail. Terwijl ik de fotocamera probeerde scherp te stellen op het vliegtuig, maakte het een grote bocht en verdween ook de contrail.

Testvlucht_737

Evenlater las ik op teletekst dat een proefvlucht met een Boeing 737 is uitgevoerd.

9 thoughts on “Zonsondergang 17-04-2010 (Eyjafjallajxc3xb6kull)

  1. “De president-directeur van KLM, Peter Hartman, zat aan boord van het toestel”… duur vluchtje.
    Wat leuk dat jij dat net gezien en vastgelegd hebt.
    Mooie kleuren op de xc3xa9xc3xa9n na laatste foto.
    Wij waren op verjaardagsvisite op de “boerderij” van mijn zus en dus op de vlakte. Mijn camera is niet uit de auto geweest, de kleuren waren niet spectaculair.

    Like

  2. Wij zijn nog even het water opgegaan, koud maar wel mooi! Op een gegeven moment zei mijn man ook ; kijk een vliegtuig! Maar later bleek het Venus te zijn….al leek het eerst wel een vliegtuig, nou begin ik wel te twijvelen…haha

    Like

  3. Ik heb hem gespot.:-))
    Groet :)Aly

    Like

  4. Wie weet wat de komende avonden ons nog gaat brengen. En dat wil ik koste wat kost zelf zien.

    Like

  5. Je hebt toch een paar mooie zonsondergangfoto’s overgehouden. Fraai die oranjerode lucht.

    Like

  6. Zonder hinderlijke wolken was de zonsondergang gisteravond inderdaad al een stuk mooier dan de voorgaande avonden.
    Toen ik onderweg was naar het Weinterper Skar zag ik dat vliegtuig met die contrail ook, alleen ik kon op dat moment niet stoppen …

    Like

  7. Je ziet nu overal veel van zulke foto’s voor bij komen, maar ze zijn allemaal even prachtig. Ook deze serie is schitterend!

    Like

  8. Volgens mij wordt het elke avond iets mooier… Vanavond zag het er ook veel belovend uit, echter… Wolken speelden ons alweer parten!

    Like

  9. Wat kan de lucht dan mooi zijn

    Like

Geef een reactie

