Over koetjes en kalfjes

Fotobewerking paasei

5 reacties

Sandra vraagt naar de bewerking van het paasei. Dit is het origineel.

Onbewerkt_paasei

Ik heb eerst de afbeelding naar zwart-wit omgezet. Daarna heb ik de grijze kleur er zoveel mogelijk uitgehaald – door de middentonen, de schaduwen en de hooglichten lichter te maken – vervolgens het filter ‘relixc3xabf’ toegepast en daarna alleen nog het contrast hoger of lager gezet – dat weet ik niet meer. Ik had het beeld nog witter willen hebben, maar dat ging ten koste van het relixc3xabflijntje en dat moest wel zichtbaar blijven. Ik heb gewoon een beetje ‘aan de schuifjes geschoven’.

5 thoughts on “Fotobewerking paasei

  1. Het schuiven is meestal genoeg om de meeste gekke dingen te kunnen maken!

    Like

  2. aha, het relixc3xabf filter. Nou ik vind het erg mooi ‘geschoven’. Leuk om af en toe wat met foto’s te spelen. Ik heb de neiging om dat alleen met mislukte foto’s te doen…

    Like

  3. Grappig idee.
    Leuke opmerking: “Ik heb gewoon een beetje aan de schuifjes geschoven”. 😉

    Like

  4. ’t Is maar zo simpel, maar je moet er maar even op komen om hier en daar wat te gaan schuiven …

    Like

  5. Soms kan je met foto’s mooi spelen

    Like

Geef een reactie

