Over koetjes en kalfjes

22º maanhalo

5 reacties

Regelmatige lezers van mijn weblog weten dat ik gexc3xafnteresseerd ben in optische verschijnselen. Zo zie ik regelmatig een 22º halo rond de zon, een 22xc2xb0 halo rond de maan komt ook voor. Die had ik tot nu toe nog nooit gezien. Gisteravond zag ik eindelijk een 2º2 maanhalo.

22_maanhalo

Ik kan weer een optisch verschijnsel van mijn wensenlijst wegstrepen. De foto is niet geweldig van kwaliteit: nachtfotografie heb ik nog niet onder de knie.

5 thoughts on “22º maanhalo

  1. Goed gezien en gefotografeerd!

    Like

  2. nacht fotografie is ook niet eenvoudig, poeh maar je kunt toch duidelijk zien waar het hier om gaat, mooi!

    Like

  3. Je ziet waar het omgaat en nachts een foto maken is niet eenvoudig

    Like

  4. Ik heb er hier ook nog wat van kunnen zien, maar erg sterk was de halo niet meer. Het was niet de moeite om de camera ervoor op te stellen. maar het is jou aardig gelukt om hem vast te leggen.

    Like

  5. Een bijzondere verschijning dus. Maar als je zelf niet tevreden bent over de foto, dan moet je deze nog even op het wensenlijstje laten staan. En wat betreft nachtfotografie zou je in de leer kunnen gaan bij Jan K. 🙂

    Like

Geef een reactie

