Over koetjes en kalfjes

Haantjesgedrag

10 reacties

Rondjes draaien,

Haantjesgedrag_1

wegkijken,

Haantjesgedrag_2

de confrontatie aangaan,

Haantjesgedrag_3

vechthouding aannemen,

Haantjesgedrag_4

de verliezer druipt af.

Haantjesgedrag_5_2

De winnaar van vanavond:

And_the_winner_is

Fazanthaan

Waarom al dit haantjesgedoe? Om de fijnste slaapplaats voor de nacht: de beukenboom naast het keukenraam.

Slaapplaats_voor_de_nacht

De andere fazant vliegt mokkend in een andere boom. Hij neemt zijn verlies, maar niet van harte.

10 thoughts on “Haantjesgedrag

  1. Als ze nu ook al om een slaapplaats moeten knokken, waar zijn ze dan mee bezig. Maar ja, breng ze maar eens aan het verstand dat er meer bomen zijn op de wereld dan die ene beukenboom bij jouw raam.
    Ik dacht dat het om een vrouwtje zou gaan.

    Like

  2. Er moet heel wat te zien zijn daar in jullie keuken als zelfs de fazanten vechten voor een plekje voor het keukenraam, whahahaha!

    Like

  3. Genoeg bomen zou je zeggen…Waarom al die heisa? Supermooi het verloop van het ‘gevecht’laten zien zo.

    Like

  4. Prachtige serie, Hendrika!
    Ik vraag me alleen af wat er zich zoal in jullie keuken afspeelt, dat die fazanten vechten om een plekje vanwaar ze goed zicht hebben op jullie keukenraam …

    Like

  5. Haha, het is een gewoon lekkere slaapplek: hoog in de boom, in een oud nest van een andere vogel en redelijk beschut, veronderstel ik. Dat is regelmatig een gevecht waard. Als het schemerig wordt, vliegt er iedere dag wel een haan de boom in en dat is vanachter het keukenraam goed zichtbaar ;~).

    Like

  6. Vader en zoon misschien? De bazen zitten bij voorkeur altijd in de hoogste boom. Dat zal hier niet anders zijn. De vrouwtjes mogen alleen de eieren uitbroeden en zullen wel ergens op de grond zitten. Deze hanen zijn dan waarschijnlijk klaar en mogen de rest van het jaar om de hoogste positie vechten.

    Like

  7. Ooohhh, ik dacht dat het was om een mooie vrouw. Je hebt het haantjesgedrag mooi vastgelegd.
    Maar goed dat boer niet iedere avond zulke capriolen hoeft uit te halen. 😉

    Like

  8. Na aanleiding van de reacties hierboven
    veronderstel ik dat in de keuken het zelfde gevecht,
    maar dan boer en boerin, elke avond zich afspeelt
    en als mannetjes fazant wil je dat natuurlijk van dichtbij meemaken

    Het is jammer dat ik mijn collega`s van 10 jr terug
    niet meer spreek, anders kon ik toch even goed aantonen
    dat fazanten in de boom slapen……
    want 10 jr terug werd ik voor gek verklaard
    toen ik op mijn kapotte vooruit antwoordde
    dat dat door een fazant gebeurd was die uit de boom viel.

    Like

  9. Mooie fotoserie over de fazanten. Het buitenleven breng je altijd prachtig in beeld.

    Like

  10. Hoog maar droog..
    Ohh die kleuren, wat heb je die fazanten prachtig gevangen. Echt genieten. 🙂

    Like

Geef een reactie

