Over koetjes en kalfjes

Paard in de gang

5 reacties

Ik heb helemaal niets met carnaval, maar altijd als ik dit huis zie:

Paard_in_de_gang

moet ik aan dit carnavalslied denken. Toen wij hier naartoe verhuisden, vertelde een kennis mij dat ze hier ooit in de buurt op kamers had gewoond, op een boerderij, waar ze ook paarden hadden. Op een dag had ze stiekem een paard naar binnen gelokt en daar had ze na al die jaren nog vreselijk veel plezier om. Aan haar beschrijving die ze van de omgeving gaf, kan het alleen dit huis zijn geweest. Altijd als ik het huis zie, denk ik ook even aan haar.

5 thoughts on “Paard in de gang

  1. Carnaval zegt mij ook niets. Ik moet af en toe wel lachen om de onnozele teksten van de carnavalsliedjes, zoals die over het paard.
    Het is wel een sjiek huis om daar een paard in de gang te hebben. Ik kan me dus best voorstellen dat jouw kennis daar plezier om heeft gehad.

    Like

  2. Carnaval gaat aan mij altijd helemaal voorbij.
    Maar voor een mooi verhaal ben ik altijd wel in. 🙂

    Like

  3. ’t is een mooie foto uit je archief, met een leuke herrinnering. Een paard hebben wij dan nog nooit in huis gehad, maar een schaap, een kip en bijna een varken wel….dat is ons eigen carnaval want aan het echte carnaval wordt in deze omgeving alleen door de katholieke gemeenschap gedaan (en dat zijn wij niet)

    Like

  4. Dat paardenlied was natuurlijk een commerciele kraker uit ‘Holland’. In Maastricht hoorden we alleen de liedjes met plaatselijke teksten in dialect. die gingen vaak over actuele onderwerpen en waren af en toe heel geestig.
    Bij dit fraaie huis in combinatie met het verhaal moet ik eerder aan Pipi langkous denken, maar dan zou het paard waarschijnlijk op het balkon staan.

    Like

  5. Hier in de stad waren er veel middenstanders die met paard en wagen ventten, maar midden in een gevelrij woonden, en die hun paarden door de gang naar het achterplaatsje voerden, waar dan de stal stond.

    Like

Geef een reactie

