Over koetjes en kalfjes

Bloggende boerin

10 reacties

Ik werd gebeld door een journalist van het vakblad ‘Veeteelt’. In dit vakblad zijn ze dit jaar gestart met een nieuwe rubriek : "Boer in beeld: hoe presenteer je als veehouder je bedrijf en je sector aan de burger?" De vraag was of ze me voor deze nieuwe rubriek mochten interviewen. Mijn weblog past precies in de omschrijving, daarom had ik ook zoveel voorpret om verschillende reacties die me rond die tijd – ongevraagd – onder ogen kwamen. Ik was compleet verrast door de vraag, maar ik vond – en vind – het ook heel eervol. Ik moest er wel even over nadenken, omdat ik onder pseudoniem schrijf. Nu heb ik er geen moeite mee om mijn identiteit prijs te geven, maar… niet op internet. Bij veel lezers is toch al het kwartje gevallen dat ik achter Hendrika schuil ga: zoveel melkveebedrijven met roodbonte koeien zijn er nu ook weer niet in Drenthe. Ik heb daarom ‘ja’ gezegd. Een afspraak werd gemaakt en ruim drie weken geleden werd ik gexc3xafnterviewd door een jonge gedreven journalist: hij snapte mijn passie voor de sector en het plezier in het schrijven van teksten. Vorige week donderdag viel het blad bij heel veel melkveehouders door de brievenbus (het vakblad is niet in de winkel te koop):

Bloggende_boerin

Toen ik het blad in handen had, was de grootste spanning er voor mij af (het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak ;~)). Ik was benieuwd hoeveel extra lezers ik zou krijgen en hoeveel extra reacties. Haha, ik sta weer met beide benen in de klompen: iets meer lezers dan gewoonlijk en vier reacties xc3xb2p mijn weblog n.a.v. het interview, waarvoor natuurlijk mijn dank.
Voor wie de moeite heeft genomen om een reactie te geven op ‘Beeldvorming‘: ik ben een 50-plusser, brildragend met kortgeknipt knalgrijs haar. Ik vind boerin het mooiste vak van de wereld en daarnaast heb ik een minibaan in de informatiesector.

10 thoughts on “Bloggende boerin

  1. Toch fijn dat mijn oom nog boer is
    eens kijken wat er over je geschreven word 🙂

    Om met een Hendrika cliffhanger af te sluiten
    u hoort nog van mij…… 😉

    Like

  2. Nou, ik hoefde niet zo lang te wachten op het antwoord waaraan je dan meegewerkt hebt. Helaas moeten we wel lang wachten voor de veeteelt hier is… Hij komt met familie deze kant op, maar wanneer??? Staat het artikel niet op de veeteelt website?

    Like

  3. Ha leuk!
    Voor zover ik het kan beoordelen van dat piepkleine fotootje klop je toch wel met mijn voorstelling, alleen had ik je niet zo grijs gedacht 😉
    Jammer dat we dat blad niet even kunnen doorbladeren in de kiosk. Ik ken ook al geen melkveehouders 😦

    Like

  4. @aargh: je kent geen melkveehouders? Je ‘kent’ mij toch?? ;~)

    Like

  5. Het levert inderdaad weinig aanloop op als je in een papieren krant staat, zo heb ik ook eens mogen ervaren. Een link bij een bieuwbericht op de site van dezelfde krant (het DvhN) bezorgde me echter een paar duizend bezoekers extra.

    Like

  6. Sorry,
    bieuwbericht = nieuwsbericht

    Like

  7. Erg leuk stukje en heeeel herkenbaar 😉

    Like

  8. Ha,ha,ha. Ik zat er wel een beetje naast. Ik loop straks even naar mijn boerburen om te vragen of zij “Veeteelt” lezen. kan ik even van dichtbij kijken, hoe ik de plank heb misgeslagen.

    Like

  9. Gelezen :-)toch handig zo`n boerende oom 😉
    Het zogeheten beeld klopt niet helemaal
    wat ik wel grappig vind is dat je mij doet denken
    aan een andere logster die ik wel persoonlijk ken
    (had je zus kunnen zijn…)

    Like

  10. Leuk!
    Maar ik had je heel anders in gedachte, in ieder geval veel jonger (zie dat maar als een compliment 🙂 ).

    Like

Geef een reactie

