Over koetjes en kalfjes

Janna 31

11 reacties

Gisteren hebben we de hele dag op de geboorte van een kalf zitten wachten. ’s Morgens leek het er al op dat de koe zou gaan kalven, alleen het duurde maar en het duurde maar. Regelmatig namen we een kijkje, het schoot maar niet op. En ’s avonds laat… eindelijk, daar kwam het kalf.

Janna_31_1

De moeder is onze Kiandochter (315 d 13.764 4.34 3.72 LW 119 AV 89), de vader is de stier Savard. En het is …

Janna_31_2

een vaarskalfje! Ze is een nichtje van Gemma 5. We zijn erg blij met haar en ik wil ook haar op m’n weblog gaan volgen. Ze is nog net op 31 januari geboren: ik geef haar de weblognaam Janna 31.

Janna_31_3

Ze is een mooi groot en vlug kalf (=snel op eigen benen staan na de geboorte en direkt goed melk willen drinken).

Janna_31_4

Het is ons de hele dag wachten meer dan waard geweest.

11 thoughts on “Janna 31

  1. Hartstikke leuk!
    Als ik het goed begrijp, is dit dus de opvolger van Hannh 7 …

    Like

  2. Gefeliciteerd met dit vaarskalf. Ze moet duidelijk nog even wennen aan je camera. Maar dat went vast snel.
    Ik zit me al te verheugen op de verhalen en foto’s van Gemma en Janna!

    Like

  3. nou alweer beschuit met muisjes 😉
    Gefeliciteerd met dit schoonheidje!

    Like

  4. Mooi deze foto’s , en dat we kunnen gaan volgen hoe het met haar gaat. Vind ik erg mooi

    Like

  5. Ziet er goed uit, gefeliciteerd met deze flinke meid!

    Like

  6. Erg leuk opm te volgen.
    Gr Joke

    Like

  7. @Hendrika:
    Ik meende gisteravond inderdaad al dat er een eerdere opvolgster van Hannah 7 was, maar ik kon het niet terugvinden. Laten we het er maar op houden dat het al laat was … 😉

    Like

  8. Heerlijk een 10+ serie van dit kalfje. Hopen dat je blog dus ook nog lang bestaat 😉

    Like

  9. ik wik u graag bedanken voor deze mooie foto’s van uw pasgeboren kalfje. ik geniet ervan dat lieve snuitje. ze doet me denken aan de
    koe op de foto onder de kop:ode aan de koe.Ik was op slag verliefd op die lieve uitdrukking en de prachtige stand van de koe.
    Daar het mijn tweede schilderij is, en meteen zo groot vond ik het best wel eng om eraan te beginnen. Die foto heb ik uitgeprint en op een doek van 80×100 cm gezet, en daarna ingeschilderd, ik ben er zelf helemaal weg van. Maar zijn al die foto’s nu verdwenen van uw weblog????? ik kan ze niet meer vinden tot mijn grote spijt……

    Like

  10. @Annemarie Houtman: bedoel je de foto van deze koe: http://boerin.web-log.nl/koetjesenkalfjes/2009/01/afscheid.html? Oudere berichten kun je terugvinden in de rechter kolom onder ‘Archieven’ en dan ‘meer’ even aanklikken. Ik ben benieuwd naar je schilderij!

    Like

Geef een reactie

