Over koetjes en kalfjes

Beeldvorming

17 reacties

Pas geleden had ik het met iemand over beeldvorming. Bijvoorbeeld: je vormt je een beeld van iemand die je niet kent en die je via de telefoon spreekt. Als je die persoon in levende lijve ziet, klopt soms het beeld dat je hebt gevormd, soms ook niet. Ik leg natuurlijk direct de link naar bloggers. Bij meeste bloggers zie ik af en toe hun beeld op hun weblog voorbij komen, maar bij sommigen niet. Als ik dan toch een beeld van iemand zie verschijnen, ben ik soms verrast, omdat ik er in eerste instantie een heel ander beeld bij had. Maar later vind ik het nieuwe gezicht ook wel weer passen. Hoe zouden andere bloggers mij zien?

Hendrika_de_boerin

Ben ik groot of klein van formaat, dik of dun, langharig of kortharig, blond of donker van haarkleur, wat is mijn leeftijd ongeveer etc. etc.. Welk beeld roep ik op via mijn weblog?

17 thoughts on “Beeldvorming

  1. oei, ik weet niet of ik hier als eerste iets op wil zeggen, haha. Maar het is een heel leuk onderwerp en ik kan me je nieuwsgierigheid voorstellen. Ik weet in ieder geval zeker dat je niet op dit plaatje lijkt!
    O wacht, ik heb geheime informatie bronnen…..;)

    Like

  2. Gek misschien, maar ik heb totaal geen beeld voor me. Ik laat me “gewoon” een keer verrassen.

    Like

  3. Reageren mag natuurlijk ook weer via het mailformulier in de rechter kolom :~).

    Like

  4. Ik heb geen flauw idee, gek he!

    Like

  5. …ik ben altijd bezig met beeld vorming, het laat me niet meer los! Ik heb geen voorkennis genoten 😉
    Ik denk aan een slanke vrouw met kort donkerblond haar, niet te groot en niet te klein…..en een brilletje?
    Krijgen we je nou ook te zien?????

    Like

  6. Tja, effe lekker fantaseren. Ik zie voor mij: een stoere vrouw,van ongeveer 1.75 m. met kort donker haar, blauwe ogen, een jaar of 35. Een big smile om de mond.

    Like

  7. Een hele big smile op dit moment, ja :~))

    Like

  8. Omdat ik over een aanzienlijke dosis voorkennis beschik, ben ik uitgesloten van deelname in dit geval, neem ik aan … 😉

    Like

  9. Ik weet wel dat ik voor de eerste ontmoeting met jou ook een heel ander beeld had gevormd. Toch wat bevooroordeeld door bovenstaande foto wellicht… 😉

    Like

  10. Zonder de bovenstaande reacties te lezen heb ik dit beeld van Hendrika;
    leeftijd tussen de 50 en 60 jaar.
    Normaal postuur,donker kort haar.
    Achtergrond;journalistiek.
    Karakter:pittig,vlot,weten wat je wilt,doortastend.
    Ik weet niet of mijn beeld klopt.
    Gr Joke

    Like

  11. Voor mij zie je eruit als mijn iets oudere zus 😉
    Je kunt soms inderdaad behoorlijk verrast worden als je een duidelijke voorstelling hebt van iemand die je denkt te kennen maar die je nooit gezien hebt. Ik heb eens vreselijk gelachen met een blinde mevrouw die ik al een half jaar verzorgde in een verpleeghuis. Ze wist dat ik nog naar school ging en had al die tijd gedacht dat ik rond de twintig was, mijn leeftijd was op dat moment 47 jaar.

    Like

  12. waarom is mijn reactie verwijderd Henserika?

    Like

  13. @Diny: omdat ik op mijn blog onder pseudoniem schrijf, verwacht ik van mijn lezers dat ze dit respecteren. Dat was in jouw reactie niet het geval, vandaar.

    Like

  14. Ik denk aan een grijze muis met rode hoofddoek
    die zo rond de 50 is, en zeg nu zelf
    voor een muis is dat een hele leeftijd
    die in haar spaarzame vrije tijd
    verder te herkennen is aan een fotocamera
    waardoor je soms verrassende foto`s hier aantreft.

    Like

  15. Pak uit alle reacties een onderdeel, schud het goed door elkaar et voilxc3 , daar verschijnt Hendrika ;~). Bedankt voor de reacties, ik vind het verrassend.

    Like

  16. aha! Ik zat er niet eens zo ver naast (je was vroeger vast donkerblond?) Mijn boer hield mij vanmorgen de Veeteeld voor mijn neus…… Leuk! Straks ga ik het ook even lezen hoor!

    Like

Geef een reactie

