Over koetjes en kalfjes

Gemma 5

10 reacties

Ik heb al gemeld dat de opvolger van Hanna 7 is geboren, maar ik had nog geen foto van haar. Dit is ze: Gemma 5.

Gemma_5

De vader van Gemma 5 is de roodbonte stier Supreme. Supreme is een InSire-stier. Wat InSire precies is, leg ik een keer uit als ik het uitgebreider over fokkerij ga hebben. Haar moeder is onze zwarbonte (met roodbontfactor) Koe 760. Koe 760 is een dochter van de stier Lucky Mike. Koe 760 heeft een goede melkproductie met goede gehaltes (318 dagen: 11.001 kg melk – 4.45% vet – 3.83% eiwit – LW 106 – AV 85). De grootmoeder is onze succesvolle Kiandochter. Op papier heeft Gemma 5 een veelbelovende afstamming. Het is afwachten of ze de hooggespannen verwachtingen in de toekomst ook waar zal maken: het kan vriezen, het kan dooien.

10 thoughts on “Gemma 5

  1. Gemma kijkt zelf nog wat bedenkelijk na de klinkende opsomming over haar voorvaderen…

    Like

  2. Nu maar hopen dat Gemma 5 mee wil werken aan een (beeldig) vervolgverhaal over haar leven. Ze kijkt nogal bedenkelijk met dat gefronste voorhoofd, vind ik …

    Like

  3. Gelukkig heeft Gemma geen idee 😉

    Like

  4. Ik hoop dat jullie een hoop plezier van dit mooie kalf hebben.
    Gr Joke

    Like

  5. Hallooooo. Dag Gemma!

    Like

  6. Hopelijk maakt ze de verwachting waar. Ze staat in ieder geval mooi op de foto

    Like

  7. Je zit haar denken
    begint dat gezeur over prestaties nu al…..

    Like

  8. Hoi ik ben benieuwd hoe het nu met Gemma 5 gaat, haar vader komt bij ons uit de stal!

    Like

    • Hallo Alies, Gemma 5 moet eind april kalven. Afgelopen zaterdag werd een dochter van Supreme reservekampioen op de keuring in Putten.

      Like

  9. L.S.
    Graag zou ik de foto van het setje van een melkcontroleur willen gebruiken bij een verhaal over de zuivelfabriek van Ezinge. Is dat oke?

    Like

Geef een reactie

