Over koetjes en kalfjes

Watersnip

12 reacties

Af en toe als ik langs de sloot loop, vliegt er uit het niets een vogel dwarrelend weg. Te snel en te plots om de vogel goed waar te kunnen nemen. Een paar maand geleden schreef Sandra een blog over de watersnip. Haar omschrijving kwam me bekend voor: dat moest welhaast de mij onbekende vogel zijn! De laatste weken zie ik de vogel regelmatig net voor me wegschieten. Afgelopen week vloog hij me voorbij en zag ik een lange snavel. Vanmiddag kreeg ik hem plots in het vizier zonder dat de vogel me in de gaten had. Hij liep midden op de ijsvloer in de sloot. En nu heb ik het bewijs:

Watersnip_1

Watersnip_2

Watersnip_3

Watersnip_4

het is inderdaad een watersnip (Gallinago gallinago).

12 thoughts on “Watersnip

  1. Het is voor mij nog steeds een onbekende vogel!
    Hij (zij) heeft dat wak wel prima gevonden daarzo.

    Like

  2. Zulke verrassingen wil ik ook wel tegenkomen als ik een eindje wandelen ben.

    Like

  3. Wauw, wat een geweldige foto’s…..je hebt het voor elkaar, ik ben jaloers! 😉

    Like

  4. Een watersnip heb ik volgens mij nog nooit gezien.
    Je hebt hem knap weten te kieken, zodat de mooie tekening van zijn verenkleed goed te zien is.

    Like

  5. Lijkt erg op de houtsnip, die ik wel ken.

    Like

  6. Mooi gespot, die Watersnip, alias Weerlam en ook wel Hemelgeitje genoemd. Een paar week geleden zag ik er ook eentje. Ze zijn echt op zoek naar plaatsen waar nog iets te eten is.

    Like

  7. wat een mooi lief klein vogeltje met zijn lange snavel.
    Je hebt hem er mooi op

    Like

  8. Geweldig zoals je deze hebt vastgelegd. Haarscherp. Wat een eigenwijs ding daar zo rond te stappen. Mooi gezicht het drinken uit het wak(je).

    Like

  9. Mooi!Het ziet er wel bar uit, dat beestje in die ijzige wereld. Heeft hij zelf het ijs stukgehakt?

    Like

  10. Wat een lekker pittig vogeltje zo tegen het wit

    Like

  11. Wat een enorme snavel!
    Hij/zij vindt zijn weg wel.

    Like

  12. Wat mooi dat je deze vogel zo dicht bij hebt! De foto’s zijn goed gelukt. Hij is vast uit op een broodje of zo… 😉
    gr. Lenie

    Like

Geef een reactie

