Over koetjes en kalfjes

Blue moon

4 reacties

Gisteravond was het blauwe maan (met dank aan Brimstone voor deze link) xc3xa8n het was gedeeltelijke maansverduistering. Het was hier bewolkt; er was helemaal niets van te zien. Vanmorgen verscheen de volle maan – net voor ze achter de horizon verdween – even achter de bewolking vandaan.

Blauwe_maan

Blue_moon

Zo blauw als op de foto zag het er in werkelijkheid niet uit. Sneeuw moet je overbelichten, maar dan werd de maan te bleek. Ach, een blauwe maan en blauwe sneeuw passen wel bij elkaar.

4 thoughts on “Blue moon

  1. De afgelopen dagen had ik natuurlijk al meer berichtjes over de blauwe maan gezien, maar me er nog niet in verdiept. Dus eerst jouw link maar eens aangeklikt naar de Wikipedia. Met die uitleg kon ik niet zoveel. Google is zo aan het werk gezet natuurlijk en daar vond ik deze, mijns inziens, hele duidelijke en interessante uitleg http://www.destentor.nl/algemeen/opmerkelijk/article1553442.ece

    Leuk toch dat sommige blogs je aanzetten tot verder zoeken en dan wat opsteken. Op jouw weblog gebeurt me dat geregeld, ga vooral zo door 🙂

    Like

  2. Je hebt weer mooie plaatjes gemaakt in de vroege ochtenduren. Toen lag ik nog lekker op xc3xa9xc3xa9n oor.
    Hier prikte de Blue Moon vlak na middernacht heel even door de bewolking heen. Het was de moeite van het fotograferen niet waard, het vuurwerk was mooier op dat moment.
    Bovendien heb ik al eens een Blue Moon gefotografeerd in Frankrijk, en ook toen was hij al niet blauwe … 😉

    Like

  3. De werkelijke uitleg over Blauwe maan had ik al gehoord van mijn eega. Het linkje van Brimstone is interessant.
    Ik heb vannacht vanuit mijn bed een aantal keren naar buiten gekeken en ik vond het een mooi gezicht dat het zo licht was buiten. De maan in combinatie met de sneeuw.
    Je ochtendfoto’s zijn prachtig.

    Like

  4. @Brimstone: dank je wel voor deze link. Ik zal deze link toevoegen i.p.v. de link naar Wikipedia. Mijn blog is ter leering ende vermaeck ;~).

    Like

Geef een reactie

