Over koetjes en kalfjes

Bloter

8 reacties

Bloot, bloter, blootst, warm, warmer, warmst? Het was vandaag een uitzonderlijk mooie decemberdag. Bij deze datum hoort voor mijn gevoel een koudere buitentemperatuur. Je zou bijna denken dat we een klimaatverandering krijgen. De titel van dit blog heeft helemaal niets met het bovenstaande te maken. De machine achter de trekker

Weilandbloter

is een bloter. Alle pinken staan inmiddels op stal en nu kan al het grasland met een weilandbloter worden gemaaid/gebloot. Een bloter versnippert het gras, zodat je een mooie egale grasmat krijgt. Het grasland gaat kort gemaaid de winterperiode in en dat is weer beter voor de hergroei van het gras komend voorjaar.

8 thoughts on “Bloter

  1. Ik zie het al, jullie laten er geen gras over groeien.

    Like

  2. Ik vond het vandaag vrij fris buiten om eerlijk te zijn. 🙂
    Het zonnetje maakte wel veel goed.

    hier vriest het inmiddels!

    Like

  3. Ik geloof dat het vandaag heerlijk weer was, maar had niet veel tijd om daar op te letten. Inmiddels zijn de autoruiten bevroren.
    Het zal voor jullie een stuk rustiger worden, denk ik, als het buitenwerk gedaan is.
    Nu maar hopen op sneeuw en vorst. 🙂

    Like

  4. Gisteravond vond ik het echt wel op de eerste dag van de meteorologische winter lijken, het is dat mijn fiets geen ruiten heeft anders had ik moeten krabben.

    Like

  5. het werkwoord bloten zorgt vaak voor gegiechel…Ook hier was het (gisteren) heerlijk weer om in het land bezig te zijn.

    Like

  6. Het was uitzonderlijk mooi weer gisteren. Tijdens een ritje door de omgeving was het zelfs mogelijk om voor de tijd van het jaar tamelijk bloot – in overhemd en vest – uit te stappen om wat foto’s en video-opnamen te maken van een weiland dat helemaal bedekt was met glinsterende spinnewebdraadjes zoals jij ze een tijd geleden eens hebt laten zien op je weblog. Ik was blij dat die boer op dat moment niet met de bloter aan het werk was. 🙂

    Like

  7. @Jan K: die spinnenwebdraadjes in tegenlicht waren bij Heidehipper te zien :~).

    Like

  8. Oeps..ik heb altijd geleerd het gras juist wat langer te laten voor de winter. Ik ga er tenminste vanuit dat jouw grasverhaal ook voor “het gazon” geldt. Ik schrijf gazon maar even tussen aanhalingstekens, want ons voetbaltrapveldje kan nauwelijks meer het predicaat “gazon” krijgen.

    Like

Geef een reactie

