Over koetjes en kalfjes

FarmVille

7 reacties

Vanmorgen las ik in het vakblad Veeteelt het volgende:

"Gewassen zaaien, kunstmest strooien en koeien melken via een computerspel. Het online computerspel FarmVille bestaat nog maar vijf maanden, maar wereldwijd zijn er al meer dan 64 miljoen gebruikers die dagelijks even een kijkje nemen op hun virtuele boerderij. Leuk, verslavend en mogelijk ook nog educatief?"

Ik ken het spel niet, dus ik kan er niet over oordelen of het inderdaad leuk is om te spelen. Ik heb al wel gelezen dat het verslavend is: wellicht net zo verslavend als het werken op een boerderij in ‘real life’ ;~)?

Roodbonte_koeien_op_farmville

(De afbeelding – uiteraard met roodbonte koeien :~) – heb ik van internet gehaald).

7 thoughts on “FarmVille

  1. Ik zit wel op facebook maar weiger dit spel te spelen.. Omdat er nogal wat tijd in gaat zitten!
    nee bedankt. 🙂

    Like

  2. Voor zo lang het duurt is het verslavend. En als je het zat bent stop je er gewoon mee. En dat laatste is bij jou, in real life, niet mogelijk.

    Like

  3. Dat “dagelijks even een kijkje nemen”zorgt bij mij voor ernstige twijfel aan het realiteitsgehalte van het spelletje, deze week net iets gezien over boeren die meer dan een dubbele werkweek maakten en hooguit zondag even wat rustiger aan deden om de rest van de familie toch nog af en toe mee te maken.

    Like

  4. Ik ben niet zo’n spellenmens op de pc. Zal er daarom niet aan beginnen.

    Like

  5. Nog nooit van gehoord, maar dat het verslavend is dat is ook noodzakelijk bij een boerenbedrijf, je kunt immers niet even de stekker er uit trekken ;), maar of je hier nou harde werkers mee kweekt?

    Like

  6. Als het zo verslavend en tijdrovend is, dan moest ik er maar niet aan beginnen …

    Like

  7. kan farmville niet meer krijgen heb het nogthans mee gespeeld

    Like

Geef een reactie

