Over koetjes en kalfjes

Diva's van morgen

14 reacties

Het is de bedoeling dat ik een (korte of iets langere) blogpauze houd, omdat ik mee wil doen aan de Krakercompetitie. Vandaag kreeg ik echter via de mail een bericht binnen, waar ik zo apetrots op ben. Herinneren jullie mijn blog over ons kalf met sterallures? En hoe het kwam dat ons gouden kalf op de cover van de VPRO-gids terecht kwam? Nu, deze blogs krijgen een verrassend vervolg.

Vpro_gids_38_2009

"VPRO gids

Uitgever: Omroepvereniging VPRO

Editie 38, 19 t/m 25 september 2009

Thema: Diva’s van morgen

Art director: Piet Schreuders/Beate Wegloop

Fotograaf: Diana Scherer

Hoofdredacteur: Hugo Blom

Een briljant idee. Hier is duidelijk sprake van een totaalconcept dat fantastisch en elegant is uitgewerkt. Goede compositie van tekst en beeld. Subtiel kleurgebruik. Alles klopt! Dit is ontwerpen zoals het hoort: de basis is een goed idee dat de inhoud vertaalt. Dan volgt een voortreffelijke uitvoering: fotografie, illustratie en typografie vallen samen in een zorgvuldig gecomponeerde eenheid. In alle opzichten mooi gedaan. Af!"

Deze cover is genomineerd voor de Mooiste Cover 2009 in de categorie publieksbladen. De andere genomineerden zijn De Groene Amsterdammer, Libelle, Liter, Revue en Volkskrant Magazine, toch niet de minste bladen. En nu ga ik m’n hersenen laten kraken!

14 thoughts on “Diva's van morgen

  1. Tof zeg! Stel dat ze het wint, dan heb je wel een hele beroemde koe. 😀

    Like

  2. Ik kan me voorstellen dat je apetrots bent!
    Prettig weekend,
    Gr Joke

    Like

  3. Ik vond m nog leuker omdat ik wist dat het een kalfje van jullie was, ik duim voor de gouden hoefjes!

    Like

  4. Heel terecht dat deze cover genomineerd is. Ik ken de andere niet, maar ik schat in dat deze hoge ogen gooit. Ik zal hard duimen!
    Maar eerst succes met het kraken. Ik blijf “gewoon” duimen draaien! 🙂

    Like

  5. En daar sta ik dan met mijn kritiek op het goud spuiten van het kalf 😉
    Maar ik kan me goed voorstellen dat je trots bent op de nominatie.

    Like

  6. Wauw, wat super! Hopelijk eindigt de cover bovenaan!

    Like

  7. @Annemarie: een stier(tje) wordt nooit een beroemde koe ;~).

    Like

  8. Dat is leuk nieuws.
    Als we moeten stemmen via de mobiele dan roep je maar hoor. We hebben wel vier van de dingen in huis. 😉

    Like

  9. @Jetske: een vakjury beslist. Het feit dat de cover met ons kalf genomineerd is, vind ik al heel eervol.

    Like

  10. Van de week vroeg het Nederalnds Blazers Ensemble een foto die ik van een aantal schapen maakte. Het was de perfecte foto voor hun affiche, zei de regelaar. Binnenkort hangt een foto van Schoonebeker schapen die in Groningen de bermen kort houden dus overal in Amsterdam… 🙂

    Like

  11. Die kleine dondersteen wordt nog echt een ster …
    Als hij straks maar niet naast zijn gouden hoefjes gaat lopen … 😉

    Like

  12. Ach dat was jouw kalf. Ik heb er de hele week thuis van genoten 😉

    Like

  13. Prachtig!! Kan ik een afdruk/copy krijgen/bestellen/kopen?

    Like

  14. @Corry: probeer het bij de VPRO. Ik heb zelf ook om een afdruk van deze cover gevraagd om in te lijsten.

    Like

Geef een reactie

