Over koetjes en kalfjes

Hendrika (1)

10 reacties

Jaren geleden kwamen we in Normandixc3xab Franse Hendrika tegen:

Hendriette_2 

Ze vertoont veel gelijkenis met mijn eigen Hendrika:

Hendrika_de_boerin

Bij Jetske (12e foto) kwam ik een jongere uitvoering van een echte Hendrika tegen. En zo kom je me ook vaak tegen: met een fotocamera in de aanslag:

Sara

Het mag duidelijk zijn, op internet ga ik door het leven onder de naam Hendrika. Ik ben een mix van bovenstaande Hendrika’s. Hoe kom ik aan mijn alias Hendrika? (Wordt vervolgd).

10 thoughts on “Hendrika (1)

  1. De Franse charme spat van de eerste foto af. De Hendrika van Jetske is een beetje “gelikt”. Geef mij de onvervalste Hendrika maar!
    De reden is er vast eentje waar niemand ooit aan heeft gedacht. Ik ben benieuwd.

    Like

  2. Ook tijdens de laatste vakantie kwamen we de naam Hendrika weer tegen. Ik heb dus nog wel even aan je gedacht tijdens de vakantie. 😉
    De eerste twee foto’s zijn geweldig. De tweede foto vind ik zo mooi omdat ze zoveel op je lijkt… haha.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Like

  3. Ik ben benieuwd naar de naam van Hendrika.

    Die vrouw op de eerste foto, echt tof.

    Like

  4. Ik vind alle 3 Hendrika’s wel wat hebben.Als ik die foto’s zie denk ik aan mijn jeugd.
    Mijn moeder kwam uit de grote stad (Rotterdam) en werd later boerin,toen ze met een Drent trouwde.Haar naam is Riet (van Marie en werd ook wel Zus genoemd.)
    Er moet nog ergens nog een foto van haar zijn,zittend op een melkkruk met een hoofddoekje op;lachend kijkend in de camera terwijl ze een koe melkt.
    Gr Joke

    Like

  5. De Franse Hendrika ziet er wat ingetogener uit. Typisch Frans?
    Kom maar op met dat verhaal achter je alias!

    Like

  6. @Aargh: nee, dat ingetogene is kenmerkend voor de boerin achter ‘Hendrika’ ;~).

    Like

  7. Ik zal beter opletten als ik hier in de grote stad C loop, of ik je herken
    maar dat zal 9 november niet meevallen………..

    Like

  8. @Ina: ik ben 9 november niet te missen (zie 2e foto) ;~)).

    Like

  9. Dat die Franse koeien minder voedzame melk geven dan onze ‘eigen’ is af te lezen aan de omvang van beide Hendrika’s 🙂

    Like

Geef een reactie

