Over koetjes en kalfjes

Kunst in de kas

14 reacties

Een paar weken geleden was voor de elfde keer Kunst in de kas in het kassengebied Erica/Klazinaveen. Naast de expositie van kunstwerken zijn er tal van optredens: muziek, dans en theater. Het is een succesvolle formule. Dit jaar werd het gehouden in de kas van een alstroemeriakweker, een kas met stekcultures, een komkommerkwekerij en twee kassen met zamioculcas – een kamerplant. Ik vind het sowieso interessant om binnen te kijken in een kas. Ik ben minder gexc3xafnteresseerd in de gexc3xabxposeerde kunstwerken. In de komkommerkwekerij: de inpakmachine met dozen:

Inpakmachine_komkommers

Dozen

Een levend standbeeld (deze standbeeldschilder heb ik ook gefilmd, alleen moet ik nog uit zien te vinden hoe ik filmbestanden met extensie .mov kan bewerken):

Levend_standbeeld

Wat ik mooi vind, zijn de vrolijk gekleurde schilderijen van kunstenaars met een verstandelijke beperking:

Kleurrijk

Een_beetje_verliefd

In de twee kassen – tot aan de nok toe vol! – met de kamerplant zamioculca keek ik mijn ogen uit: wat een hoeveelheid planten!

Zamioculas

Heel_veel_zamioculcas

Ik vind het een stijve, saaie kamerplant. Een in het kassengebied wonende glaskunstenares had speciaal voor deze gelegenheid een kunstwerk gemaakt. Ze had op internet gezocht naar een afbeelding van een bloeiende zamioculca: een van de mooist gexc3xabxposeerde kunstwerken.

Zamioculcas_van_glas

Ik vraag me alleen af: waar hang je zoiets op? Er moet licht doorheen schijnen wil je de mooie kleuren van het glas zien. (Wordt vervolgd).

14 thoughts on “Kunst in de kas

  1. Nou dus gewoon voor een schuifpui?
    Inderdaad die kleuren zijn erg leuk.

    Like

  2. Leuke combinatie, kassen en kunst.

    Ik meen me te herinneren dat jij Magix Video gebruikt … Daarin kun je het mov-bestand openen, vervolgens ga je onder het menu ‘Bestand’ naar ‘Film exporteren’. Daar kun je vervolgens kiezen naar welk formaat je de video wilt exporteren. Zelf gebruik meestal Windows Media.

    Like

  3. Allemaal rijtjes! Prachtig de machines en de planten in de kas. De kunst zal vast ook mooi zijn geweest. Het glaskunstwerk zou ik zo wel voor het raam willen hangen. Prachtig. De planten zelf zal ik absoluut niet kopen.

    Like

  4. Die inpakmachine met dozen, wat een prachtige pop-art! 😉

    Like

  5. Ik vind de foto van het onderaanzicht van de planten erg bijzonder. Ik wist niet dat ze zo ‘ophangen’ in de kas.

    Like

  6. ik kan me goed voorstellen dat je je ogen uit hebt gekeken, wat een techniekjes in zo’n kas en die massa’s…

    Like

  7. Van de kleurige kunstwerken word je bij het zien ervan al vrolijk!
    Gr Joke

    Like

  8. Mooie deze vrolijke kleuren daar wordt je inderdaad vrolijk van

    Like

  9. Voor het raam hamgen of tegen een muur met verlichting er achter. Ik vind het ook een mooi werk.

    Like

  10. Ik vind het beide mooi, zowel het kijken in de kas alsmede de verschillende soorten kunst.
    Het valt me iedere week weer op bij boer Hans van “Boer zoekt vrouw” dat er zoveel handwerk bij komt kijken bij zijn Gerberakwekerij.

    Like

  11. Heel erg mooi, de schilderijen van de kunstenaars met een verstandelijke beperking, ze houden erg van kleuren.

    Like

  12. Ik raad je een keer Kom in de kas aan
    wel in Klazienaveen natuurlijk
    dat is een stuk mooier dan Erica
    hoewel Andre van de Winden het ook niet slecht doet
    gezien je foto’s van de zamioculca

    Like

  13. @Ina: ‘Kom in de kas’ is meestal in april, dacht ik. Ik ben er 1 x geweest: reuze interessant!

    Like

  14. @Hendrika

    Klopt eerste weekend in april
    in Drenthe altijd om en om
    ene jaar Erica andere jaar Klazienaveen

    http://www.komindekas.nl/

    Like

Geef een reactie

