Over koetjes en kalfjes

Waarom? Daarom!

7 reacties

Waarom moet er – bijna – ALTIJD een koe kalven als wij een keer weg moeten? Gisteravond was dat ook het geval. Heeft zo’n koe de hele dag de tijd, maar uitgerekend als wij weg willen, moet het gebeuren… . Normaal willen de buren wel een oogje in het zeil houden, maar ja, wat als alle buren naar hetzelfde feest moeten? Gelukkig woont een paar kilometer verderop een collegaboer die de koe wel in de gaten wilde houden. Toen we thuiskwamen, was eerder op de avond een stiertje geboren uit deze moeder:

Koe_590

Kennen jullie haar nog? (We hadden natuurlijk liever een mooi vaarskalf van haar).

Meestal heb ik een fotocamera bij me, maar waarom had ik die uitgerekend gisteravond niet mee? Ik zag de mooiste wolkenlucht van dit jaar boven de feestlokatie hangen: onwaarschijnlijk fel oranjerood gekleurde uitgezakte mammatuswolken (zoiets)! Ik heb er vol bewondering naar staan kijken: ik had er graag foto’s van gemaakt.

7 thoughts on “Waarom? Daarom!

  1. En toch konden jullie dankzij de behulpzame boer naar het feest. En het kalveren is goed verlopen, moeder en kind hebben het goed doorstaan. Van de prachtige lucht heb je in ieder geval intens genoten. Wat wil een mens nog meer met zulke mooie dingen in het leven.

    Like

  2. Spijtig dat het een stierkalfje is. Moeten ze misschien eens een oplossing voor zoeken bij het KI-station.
    Gelukkig dat jullie het feest konden bijwonen. Ik hoop dat het een spetterend feest is geweest.
    De zonsondergang was gisteravond echt prachtig. Bij ons zag het er iets anders uit, maar ik heb genoten (en geen foto’s gemaakt).

    Like

  3. ach Hendrika, ook zonder camera kun je van mooie dingen genieten, ik neem hem juist soms expres niet mee, zeker niet naar een feestje 😉 Maar het is leuk dat je aan ons dacht toen je die schitterende lucht zag, haha!

    Like

  4. Jammer dat het opnieuw een stierkalfje was.
    Hier was de lucht woensdagavond ook erg mooi. Helaas was ik uitgerekend die avond voor het eerst sinds lange tijd eens zonder camera op stap. Ik heb vanuit de berm nog een paar foto’s gemaakt met mijn mobieltje, maar die kon die felrode kleuren niet verwerken … 😦
    Maak er een mooi weekend van!

    Like

  5. Soms heb je dat dat je geen =camera bij je hebt terwijl het de moeite waard was geweest.
    En fijn dat jullie zulke buren en collega’s hebben
    Fijn weekend

    Like

  6. Het is goed gegaan en een stiertje heeft toch ook z’n nut.

    Like

  7. Goed noaberschap bij jullie gelukkig!

    Like

Geef een reactie

