Over koetjes en kalfjes

Kopfoto

10 reacties

Het verhaal van de vorige kopfoto heb ik verteld: het is tijd voor een nieuwe.

Kopfoto_weblog

Het jongvee – ouder dan een jaar – loopt nu buiten in de wei. De jongveestal is woensdag schoongemaakt. Ik had pinken gefotografeerd voor een nieuwe kopfoto. Om dieren te fotograferen valt niet mee: ze staan geen moment stil en ze ze doen net niet wat jij graag wilt. Maar uit een van de foto’s kon ik wel een nieuwe kopfoto maken, alleen als kopfoto vind ik de foto toch niet geschikt.

Ongeschikt_als_kopfoto

Ik heb uit m’n fotoarchief een andere opname genomen, die toch op de nominatie stond om eens boven mijn weblog te prijken. Het is een foto van een aantal jaren geleden, gemaakt rond zonsopkomst en met rijp van nachtvorst op het gras. (De foto is ooit gepubliceerd in een krant).

Koetjesenkalfjeskopfoto

Ik vermeld het er bijna nooit meer bij, maar de meeste foto’s op mijn weblog zijn op groter formaat te bekijken door erop te klikken. Misschien dat ik ooit de opmaak van m’n weblog eens helemaal verander, zodat die extra handeling niet nodig is: voorlopig laat ik het zo.

10 thoughts on “Kopfoto

  1. Ik dacht altijd dat je vorige kopfoto niet te overtreffen was. Maar die je nu hebt geplaatst is schitterend!

    Like

  2. Dit sfeervolle plaatje is een hele goeie keuze, Hendrika. De middelste foto wordt aan de onderkant wat abrupt afgekapt om hem als kopfoto te kunnen gebruiken.

    Like

  3. Wat een schitterende foto!
    Vond de vorige mooi, maar deze is bijzonder mijn idee.

    Like

  4. Een prachtige, bijzondere foto! Zeer geschikt als kopfoto.

    Like

  5. Oef, dat wordt straks moeilijk als je weer eens een nieuwe kopfoto wilt plaatsen. Deze is bijna niet te overtreffen. Prachtige plaat!

    Like

  6. Ik ben WEG van je kopfoto. Een prijswinnaar is het!

    Like

  7. Terechte publicatie in een krant van deze prachtige kopfoto. Dat vroege ochtendlicht en de rijp maken er iets heel bijzonders van.
    Ook een mooie rust door die twee koeien die zo mooi synchroon naast elkaar staan.

    Like

  8. Een prima kopfoto, zeker nu de herfst er aan komt (je zou het alleen vandaag aan het weer niet zeggen)

    Like

Geef een reactie

