Over koetjes en kalfjes

Ergernis

10 reacties

Vroeg_in_de_morgen

De komende dagen wordt – voor de vierde keer dit seizoen – gras ingekuild. ’n Drukke periode. Vanmorgen werd ik al om 5 uur (!!) gewekt door een collegaboer, die het nodig vond om al zo vroeg te gaan maaien… . Ik stoor me daar al aan: hoe komt dat bij de ‘gewone burger’ over? Ook als landbouwer hoor je met andere mensen rekening te houden, vind ik. En als er nu slecht weer op komst zou zijn, alla, maar dat is niet het geval.

Drukdruk 

Druk, zegt ze, druk???

Koffiedrinken_op_het_land

Ja, ja, koffiedrinken op het land: wat je druk noemt… ;~).

10 thoughts on “Ergernis

  1. Was die collega-boer zelf aan het maaien, of deed het loonbedrijf het. Die werken wel op rare tijdstippen.
    Heerlijk toch zo’n picknick in het land? 😉

    Like

  2. Als je in het buitengebied woont, moet je niet te snel zeuren over dit soort zaken, maar vijf is wel errug vroeg. Daar zou ik ook over gaan mopperen!

    We hebben op de camping in Frankrijk eens een heerlijke rel meegemaakt, toen een kampeerder bij de campingeigenaren kwam klagen over oogstwerkzaamheden laat in de avond. 🙂

    Like

  3. @Hanny: het was de boer zelf (of zijn zoon).

    Like

  4. Hoe druk ook, er moet natuurlijk wel koffie worden gedronken 😉
    5 uur vind ik ook wel heel vroeg hoor…dan is het gras toch ook nog nat van de dauw? Mijn boer gaat wel eens lang door maar begint nooit zo vroeg..maar ga je er maar niet aan ergeren,daar is het boerenleven te mooi voor toch?

    Like

  5. @Jan K.: er wonen hier niet alleen mensen in het buitengebied, maar er zijn ook de nodige vakantiegangers op het Drentse platteland (die van de rust komen genieten). Om vijf uur beginnen was vandaag m.i. niet nodig. Ik vraag me af of deze boer in de gaten had dat hij nogal geluidsoverlast veroorzaakte: ik denk het nl. niet!

    Like

  6. @Sandra: deze boerin wordt niet graag gestoord in haar slaap: ze heeft dan een heel erg kort lontje :~)!

    Like

  7. Die boer is een echt ochtendmens?
    Of had hij ’s middags nog een andere afspraak?

    Like

  8. @Jetske: hij woont een paar kilometer verderop en hij heeft hier in de omgeving ook grond liggen, dus ik heb geen idee of hij een extreem ochtendmens is of dat hij ’s middags een andere afspraak had. Ik weet wel dat hij vorig jaar een bedrijf erbij gekocht heeft, dus een keer zoveel land als hij had. Als je dat allemaal op 1 dag wilt maaien, moet je ook vroeg beginnen, maar begin dan voor je eigen slaapkamerraam ;~)!!

    Like

  9. Toren ik op mijn duistere tochtje door Feerwerd kwam, tussen tien uur en half elf ’s avonds, was daar nog een boer aan het maaien, bij het licht van zijn tractor. Dat vond ik vrij laat, temeer daar in de directe omgeving mensen met kinderen wonen.

    Like

  10. Hij begint toch niet elke ochtend om 5 uur. Moet af en toe eens kunnen vind ik.

    Like

Geef een reactie

