Over koetjes en kalfjes

Week van de bijzondere wolkenluchten (slot)

10 reacties

Vrijdagavond 17 juli 2009:
Ze lopen weer in een weiland bij ons aan de weg; het zullen wel andere dieren zijn. Vorig jaar is het me niet gelukt om de Friese paarden met een mooi gekleurde lucht op de achtergrond te fotograferen. Vrijdagavond leekt het erop dat het zou kunnen lukken. De lucht kleurde helaas niet zoals ik had verwacht: het blijft onvoorspelbaar. De jonge paarden bleven even onrustig voor me staan: ik heb het niet zo op paarden.

Friesche_paarden_1

Friesche_paarden

Toen ik thuiskwam, zag ik dat een andere wolkenformatie heftig ging kleuren.

Img_6842_3

Img_6853

Img_6848

Het was niet de moeite om naar de paarden terug te lopen; het was daarbij ook maar afwachten of ik deze lucht achter de paarden kon situeren.
Dankzij het onstabiele weer onstaan de prachtigste wolkenformaties: het was met recht een week van de bijzondere wolkenluchten.

Lees hier van de serie ‘Week van de bijzondere wolkenluchten’: deel 1, 2, 3, 4, 5, 6 en 7.

10 thoughts on “Week van de bijzondere wolkenluchten (slot)

  1. Het was ‘wolkentechnisch’ gezien voor jou inderdaad een topweek.
    Je paardenfoto’s doen me denken aan de silhouetten die ik in juli 2005 na het passeren van een rolwolk heb gefotografeerd.

    Like

  2. Hoezo heb jij het niet zo op paarden…..?
    Ik vind ze prachtig die foto’s en die paarden, ik was er nog wel een tijdje gebleven denk ik 😉

    Like

  3. En toch zijn de foto’s met de paarden mooi gelukt vooral de tweede.
    Je andere foto’s mogen er ook zijn, fijn weekend

    Like

  4. Een mooie afsluiting van een week met bijzondere luchten. Misschien was de kleur van de wolken niet wat je had verwacht, maar het zijn bijna grijstinten met kleur op de achtergrond. Ik weet niet hoe het bij jullie is vandaag, hier zijn momenteel extreme luchten te bekijken. Niets voor mij, al dat onweer en die bakken met water, maar voor de liefhebbers het bekijken waard.

    Like

  5. Mooie foto’s zeg! Die zachte kleuren zijn zo mooi.

    Like

  6. De tweede paardenfoto zou je zo als kopfoto voor een paardenweblog kunnen gebruiken…:-)

    Like

  7. Onder de indruk heb ik je serie, bijzondere wolkenluchten bewonderd.
    Het verhaal en de reacties over de melkprijs gelezen. Hoe dat nog moet komen?
    Als je kiest voor het vak boeren, dan kan ik me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om een alternatief te beginnen zoals een camping o.i.d. Dat soort werk moet je toch wel echt liggen.

    Like

  8. Maar de twee paardenfoto’s die je hebt geplaatst zijn prachtig.
    Joh, paarden zijn zo leuk, bijna net zo leuk als koeien 🙂

    Like

  9. erg mooi om te zien hendrika, gelukt of niet,
    ik denk dat het bijzondere luchten en paardenhoofden zijn,
    doe mij maar zo’n behangetje

    Like

  10. Dat zijn heel wat fraaie wolkenluchten, helaas woon ik midden in het centrum en heb daardoor niet echt vrij zicht op de fraaie wolkenluchten die hier ook wel te bewonderen vallen. En als ik een paar kilometer ga lopen om buiten de bebouwing te komen ben ik waarschijnlijk de meeste keren gewoon te laat dus daar begin ik meestal maar niet aan.

    Like

Geef een reactie

