Over koetjes en kalfjes

Week van de bijzondere wolkenluchten (3)

4 reacties

Dinsdag 14 juli 2009:
Afgelopen dinsdag werd het grasland voor de derde keer gemaaid. Het gras was in de bloei geschoten en zo hier en daar waren de grasstengels verdord door de droogte van laatst. Toen ik ’s middags rond een uur of half drie voor de koffiepauze koffie naar het land wilde brengen, hoorde ik het in de verte rommelen en ik zag een donkere lucht aankomen. Als je met de grasoogst bezig bent, zit je helemaal niet op regen te wachten! Ik keek op buienradar en er leek een onweersbui recht over ons heen te komen. Nu beweer ik hier op mijn weblog dat buien meestal om ons heen trekken… . We dronken koffie op het land en we keken bezorgd naar de lucht. Het rommelde steeds harder en het begon iets te spetteren. En wat gebeurde er??

Onweersbui

De bui trok om ons heen!!! :~) In de omgeving heeft het flink geregend, hier gelukkig niet. Lees hier van de serie ‘Week van de bijzondere wolkenluchten’: deel 1 en 2. (Wordt vervolgd).

4 thoughts on “Week van de bijzondere wolkenluchten (3)

  1. soms is het gewoon een kwestie van afdwingen 😉

    Like

  2. Wat een ontzettend leuke weblog! Ik doe hetzelfde voor ons melkveebedrijf in Zweden. Wat leuk dat er nog meer ‘soortgenootjes’ zijn die alles zo beschrijven in een weblog.
    http://www.kronogarden.web-log.nl

    Like

  3. Dat zo’n bui jullie links (of rechts) laat liggen, komt vast wel door het terrein. Waarschijnlijk liggen jullie wat hoger dan de omgeving, waardoor de bui om jullie heentrekt.
    Gelukkig maar dit keer, want nu konden jullie doorgaan met maaien.

    Like

  4. Ik vind het altijd weer een imposant gezicht zo’n dreigende lucht, zeker als hij niet over je heen komt, maar vlak bij je langs trekt. 🙂

    Like

Geef een reactie

