Over koetjes en kalfjes

Shelf cloud

11 reacties

Gisteravond onweerde het in de verte. Omdat weerlicht ook op mijn verlanglijst staat om te fotograferen, liep ik naar buiten. De wandelclub kwam voorbij, maar nog geen bui van betekenis.

Wandelclub

Twintig minuten later ben ik met camera op statief midden op de weg gaan staan: ik zag een onweersbui aankomen en deze ontwikkelde zich tot een shelf cloud. Ik heb staan genieten van deze dreigende lucht en na een kwartier ben ik maar naar binnen gegaan, want je weet maar nooit wat er uit zo’n bui valt. Helemaal tevreden ben ik niet met de opnames die uit de camera tevoorschijn kwamen: te donker, te blauw en te veel ruis; ik moest ze flink bewerken om ze enigszins toonbaar voor m’n weblog te maken.

Shelf_cloud_1

Shelf_cloud_2

Shelf_cloud_3

Panorama_shelf_cloud

Nu verwacht je uit zo’n bui veel regen en die regen viel ook wel, maar niet hier: wij moesten het met een schamele 3,5 mm doen.

11 thoughts on “Shelf cloud

  1. De wolk lijkt wel een haai. Heel apart. Maar hij ziet er imponerend uit. Jammer dat er geen regen uit viel.
    Ik neem aan dat er vandaag bij jullie ook genoeg regen is gevallen. Hier gingen de hemelsluizen echt ope.

    Like

  2. Die een na laatste doet me denken aan de kop van een dinosaurus, net voordat hij een kleinere dino opvreet 😉

    Like

  3. Ondanks de ruis zijn het weer mooie opnamen, Hendrika.
    Ik zou wel willen ruilen, wij hadden hier namelijk meer regen dan mooie wolkenformaties.

    Like

  4. Wel een gaaf gezicht hoor!!! Niet te ver van huis, je weet maar nooit…maar helaas weer nauwelijks water 😦 (hier is vanmorgen dan eindelijk een lekkere hoeveelheid gevallen en de rest van de dag weer lekker zon, dat is toch precies wat we nodig hebben…)

    Like

  5. Oei dus nog steeds nauwelijks regen bij jullie.. Wel een beetje jammer… 😦
    Maarre de bui is wel mooi!
    Het is indd dan lastig fotograferen als de camera zelf de instellingen doet. Bijna al het licht wordt natuurlijk toch wel weggenomen…

    Like

  6. Nooit geweten dat al die wolkenformaties een eigen naam hebben. Daar zal ik nog eens dieper in moeten duiken. Hoewel, ik ben niet zo’n regenliefhebber. We hebben genoeg gehad hier. Het zijn wel weer imponerende foto’s die je hebt gemaakt.

    Like

  7. Waaauuuw wat een pracht van een foto’s. Allemaal jammer dat wij zulke luchten niet zien midden in de stad. Maar nu kan ik zo ook genieten

    Like

  8. Wat een prach-tig-e foto’s Jammer dat er geen regen van betekenis uit kwam voor jullie. Is zo hier en daar toch hard nodig.

    Like

  9. Prachtige wolkenfoto’s ! ! !
    hier heeft het al goed geregent
    ik zal ze doorsturen!
    Gr.
    P-TER

    Like

  10. nog even en je gaat naar Amerika om de tornado’s te fotograveren, net wat voor jou:)

    Like

  11. Collega’s van mij hadden dinsdag aan het einde van de middag een ‘slurfwolk’ gezien, een soort minitornado. Dat was overigens in de omgeving van Heerenveen.

    Het zijn wel de dagen van de schitterende wolken. Deze vind ik ook zeer indrukwekkend.

    Like

Geef een reactie

