Over koetjes en kalfjes

Voorwas

10 reacties

Morgen gaan weer twee koeien van ons op de foto. Vandaag kregen ze een wasbeurt: boenen met een sopje en schoonspuiten met een hogedrukspuit. Morgenvroeg krijgen ze een tweede wasbeurt en na de middag komt de koeienfotograaf met z’n assistenten. Met z’n allen toiletteren ze de koeien, zodat ze picobello op de prent komen.

Voorwas

Voorwas2

Ik ben me al een tijdje bewust dat ik de laatste tijd weinig over onze koeien meld. Er zijn zoveel onderwerpen waar ik ook iets over kwijt wil, dus schieten de koeien er – tijdelijk – iets bij in. Maar gaat het op mijn weblog ook niet over koetjes en kalfjes ;~)?!

10 thoughts on “Voorwas

  1. Vooral de kalfjes komen er de laatste tijd wat bekaaid van af… 😉

    Like

  2. Wow dat is echt wit zeg! Maar toch vind ik de koeien die ‘vies’ in het land staan ook wel zo mooi.. Toch een stuk natuurlijker.

    Like

  3. …er zijn toch zoveel dingen in het leven van een boerin!
    Ik vraag mij wel af of er warm water uit die hogedruk spuit komt? Pas maar op dat de camera niet nat wordt van al dat gespetter, en krijgen we nou morgen de fotograaf aan het werk te zien…?

    Like

  4. Deze blondine lijkt duidelijk weer de show te willen stelen … 🙂
    Ga je weer met video aan de slag tijdens de fotosessie? In dat geval hoop ik toch wel op een bloopertje, want de voorgaande filmpjes waren wel erg strak … 😉

    Like

  5. Over koetjes en kalfjes praten, betekent: over onverschillige, onbeduidende zaken praten. Gelukkig dekt je lognaam de inhoud niet, want je praat nooit over onverschillige en onbeduidende zaken. “Gewoon” doorgaan zoals je gedaan hebt!

    Like

  6. Vinden de koeien dat oppoetsen fijn? Vinden ze menselijke aandacht krijgen en aanrakingen en zo eigenlijk leuk? Zo ja, hoe kun je dat merken? Nu niet zeggen dat ze dan kopjes geven, he? :-)))

    Like

  7. Het houd wat in koeien keuring.Het poetsen vergt veel tijd maar dan glimmen ze ook weer. Nu maar hopen dat de keuring goed verloopt

    Like

  8. @Sandra: er komt koud water uit de hogedrukspuit, brrrrr.

    Like

  9. @Jan K.: helaas geen bloopers deze keer: het ging perfect! Ik heb ze wel van de vorige keren, misschien maak ik daar nog een keer een filmpje van.

    Like

  10. @Wieneke: koeien zijn met mensen: ze stellen persoonlijke aandacht zeer op prijs! Lekker kroelen achter de oren of op de hals: vinden de dames heerlijk :~)).

    Like

Geef een reactie

