Over koetjes en kalfjes

Toevallige ontmoeting (2)

12 reacties

Gistermiddag liepen we in een klein natuurgebied.

Natuurgebied

Ik keek vooral naar het landschap en luisterde naar de stilte. Nou ja, stilte: er klonk volop vogelgezang. Opeens zag ik tussen het gras een Oranjetipje (Anthocharis cardamines). Pas op m’n camerascherm zag ik dat het er twee waren. Ze bleven rustig zitten.

Oranjetipjes

Oranjetipjes2

Af en toe werden ze belaagd door een opdringerig mannetje.

Oranjetipjes3

Ik vind het Oranjetipje een mooie vlindersoort en ik ben blij met deze opnames. (Klik op de foto’s voor een groter formaat).

12 thoughts on “Toevallige ontmoeting (2)

  1. Die waren bezig ervoor te zorgen dat er volgend voorjaar ook weer oranjetipjes zijn, gebeurd in de natuur vaker dat een ander mannetje dan probeert te bewijzen dat zijn genen superieur zijn.

    Like

  2. Toe maar … de meeste mensen zijn al blij als ze xc3xa9xc3xa9n oranjetipje kunnen kieken, jij weet er meteen drie in xc3xa9xc3xa9n keer te vangen. Mooi!

    Like

  3. Zeker weten dat het mooie opnames zijn! 🙂 Gaaf hoe ze op die pluizenbol zitten.

    Like

  4. Raar dat ze het doen op zo’n pluizebol. Me dunkt: geen beste ondergrond voor dergelijke bezigheden.

    Like

  5. Mooi vastgelegd. Zo kun je mooi het verschil zien tussen beide geslachten.
    Dit krijg je heel weinig voor de camera, complimenten.

    Like

  6. Oh wat ben ik jaloers. Iedereen heeft maar foto’s van vlinders en mij lukt het maar niet. Ze fladderen vrolijk rond, maar stilzitten ho maar. Jij hebt er zelfs 3 tegelijk op de foto. Prachtig!
    Had je trouwens toestemming om deze intieme scene te fotograferen? 😉

    Like

  7. Prachtplaat. En dan meteen drie! Tssss ben stikjaloers 😉

    Like

  8. nou je kan trots zijn ze staan er mooi op.

    Like

  9. ik snap best dat je blij bent, ze staan er schitterend op!!!

    Like

  10. Prachtig vastgelegd!

    Like

Geef een reactie

