Over koetjes en kalfjes

Toevallige ontmoeting (1)

10 reacties

Vanmorgen zag ik een mooie wolkenlucht. Ik heb eerst m’n werk afgemaakt en ben daarna het weiland ingelopen, maar toen was het alweer bijna voorbij.

Wolkenlucht

Ik ben verder het weiland ingelopen. Helemaal achter op ons land loopt een grote afwateringssloot. Ik wilde daar gaan kijken hoe het staat met de bloei van het fluitenkruid. Halverwege zag ik een ree grazen langs de kant van de sloot. Alert als ze altijd zijn, deze keer werd ik niet opgemerkt. Ik ben stilletjes aan de kant van de sloot gaan zitten en heb een poosje naar haar gekeken.

Ree1

Ree2

Ondertussen luisterde ik naar een zondagmorgenconcert van weidevogels met in de hoofdrol een jubelende leeuwerik en op de achtergrond af en toe de roep van de koekoek. Uiteindelijk verschool de ree zich in het hoge gras aan de slootkant. Voorzichtig ben ik weggekropen.

10 thoughts on “Toevallige ontmoeting (1)

  1. Dan ben je heel gelukkig als je dat meemaakt, zeker met alle natuur geluiden op de achtergrond! Je hebt dus mazzel gehad met de wind.
    Prachtig! Dit vind ik nou echt genieten geblazen. 🙂

    Like

  2. Ze mogen inderdaad graag in droge sloten en op slootoevers zitten.

    Like

  3. Een heel bijzondere ontmoeting op de vroege zondagochtend. Daar kun je de hele dag op teren (of langer)!

    Like

  4. Altijd mooi, die toevallige ontmoetingen.
    Ze zijn er dus nog wel, de Leeuwerikken. Hier heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.

    Like

  5. Mooi zulke ontmoetingen en mooi voor ons dat je je fototoestel bij je had.

    Like

  6. Zowel deze foto’s als hieronder . Prachtig
    En dat je dan in alle vroegte een ree ziet lopen aan de kant van het water.
    Wat wil een mens nog meer.
    Kan mij voorstellen dat je dan stilletjes zit te genieten

    Like

  7. ik ga zelf bijna ook heel stilletjes doen, wat een mooie foto die onderste!

    Like

  8. Prachtig zo’n ontmoeting die je dag kleurt. 🙂

    Like

  9. Dit is genieten! Daar hoef je niet voor naar het Concertgebouw. Puur natuur!

    Like

  10. Voor zulke prachtige concerten en plaatjes hoef jij dus niet op vakantie.

    Like

Geef een reactie

