Over koetjes en kalfjes

Woeste wolken

6 reacties

Vanavond rond een uur of half acht verscheen een woeste wolkenlucht (Nimbostratus). Het was net alsof een grijze wolkendeken over het landschap werd getrokken.

Wolkendeken

Aangezien ik van mooie wolkenluchten hou, ben ik met de camera het weiland in gelopen. Het was een mooi gezicht. Er viel overigens nauwelijks een druppel regen uit: een regenbui zou momenteel zeer welkom zijn. (Klik op de afbeeldingen voor een groter formaat).

Wolkenlucht1_2

Wolkenlucht2

Wolkenlucht3

Wolkenlucht4

Wolkenlucht5

Wolkenlucht6

6 thoughts on “Woeste wolken

  1. Hier kwamen ook wat dreigende luchten over, maar niet zo heftig als deze.

    Like

  2. Oh… wat een krachtige lucht daar!! Hier heb ik zoiets niet gezien!

    Like

  3. Ook hier kwam een donkere lucht opzetten, maar niet zo spectaculair als bij jou. Prachtige foto’s!

    Like

  4. Ik zat in de auto naar Groningen nou precies hetzelfde te denken! Eigenlijk best gek…
    Deed me denken aan storm chasers, maar gelukkig komt er hier geen tornado uit!
    Ik heb trouwens wel regen gehad onderweg..

    Like

  5. Ja, echt net een deken, een dekbed!

    Like

  6. Wow … mooi, Hendrika.
    Op zo’n moment moet je toch even de ruimte om je heen hebben met zicht op de horizon. Daar heb je gisteravond weer goed van geprofiteerd.

    Like

Geef een reactie

