Over koetjes en kalfjes

Zon en maan

7 reacties

Rond eind maart, als de zomertijd ingaat, kan ik vanuit de woonkamer de zonsondergang zien. Dat duurt tot augustus. Ik zit er dan ook regelmatig naar te kijken. In de wintermaanden kan ik de zonsondergang ook wel zien, maar dan moet ik naar buiten. Het wordt voor mij de komende maanden weer genieten: de zonsondergang zal hier ook veelvuldig verschijnen. Terwijl ik vanavond naar de zonsondergang stond te kijken (met zwakke zonnezuil),

Zonnezuil

zag ik de opkomende maan.

Maan

In het donker lukt het me nooit de maan te fotograferen (altijd overbelicht), maar deze maansikkel kan er wel mee door.

7 thoughts on “Zon en maan

  1. Zo wel de maan als de ondergaande zon staan er mooi op.Wat ben jij een bofkont dat je dat iedere avond kunt zien.

    Like

  2. Prachtig zeg, en dat vauit je woonkamer.
    Heb je al eens geprobeert met flits de maan te fotograveren? De maan hoef je natuurlijk niet te belichten maar je camera gaat dan zelf overbelichting tegen, om te proberen.

    Like

  3. Gisteravond was de lucht door de zonsondergang prachtig gekleurd. Mooie foto heb je ervan gemaakt.
    Dat wordt dus weer genieten de komende tijd.
    De maan staat er heel goed op.

    Like

  4. Volgens mij had ik al eens gezegd, dat je een buitengewoon bevoorrecht mens bent als je gedurende een klein halfjaar de zonsondergang iedere dag vanuit je luie stoel kunt bekijken. 🙂

    Like

  5. Ik kan vanuit mijn stoel ook richting de zonsondergang kijken. Alleen staan er diverse huizen voor.
    Ik hoop dat je de komende maanden veel zult genieten.

    Like

  6. kan er mee door?
    een pracht maan heb je hier staan!

    Like

Geef een reactie

