Over koetjes en kalfjes

Spelen met licht

8 reacties

In de tuin vond ik een restant van een hortensiabloem. Ik vond het een mooi voorwerp om te fotograferen. Ik nam het mee naar binnen, legde het op de keukentafel op een wit A4’tje en toen viel het zonlicht op de bloem. Er ontstonden mooie schaduwen. Ik heb van alles uitgeprobeerd, gespeeld met scherptediepte, gespeeld met licht. Op het origineel is de structuur van het papier heel goed te zien en het witte papier was vrij grauw van kleur: niet wat mij voor ogen stond. Ik heb daarom in een fotobewerkingsprogramma de opname lichter gemaakt en het contrast verhoogd. Dit is het resultaat:

Hortensia_2

Later op de dag kwam ik een blad van een boom tegen, waar alleen de nerfstructuur van over was. Hiermee heb ik hetzelfde experiment uitgevoerd.

Blad

8 thoughts on “Spelen met licht

  1. Ware kunstwerken! De natuur levert zulke prachtige kunstwerken gratis en voor niets.

    Like

  2. Wat goed zeg, erg mooi gelukt.
    Zo zie je maar weer dat van alees iets te maken valt

    Like

  3. Geluk zit soms in kleine dingen!

    Like

  4. Ze zijn heel mooi geworden. Leuk, om zo ook eens te expirimenteren. ’t Is echt spelen met licht.

    Like

  5. Altijd leuk om zo even wat te spelen, en al helemaal als de resultaten de moeite waard zijn.

    Like

  6. Dit zijn mooie kunstwerkjes. Eigenlijk zou je ze in een kader moeten plaatsen. Je kunt zo ook laten afdrukken en ingelijst aan de wand hangen!

    Like

  7. @Jetske: ik heb ze met opzet niet in een kader geplaatst, omdat de opnames nu in de achtergrondkleur van m’n weblog overlopen. (Inlijsten van een eigen foto: heb ik nog nooit gedaan).

    Like

  8. Schitterende kunstwerkjes zijn het geworden!

    Like

Geef een reactie

