Over koetjes en kalfjes

Bedrijfsbord

8 reacties

Sinds gisteren staat bij ons een bedrijfsbord in de tuin. Twee jaar geleden hebben we het bord al laten maken. We hadden echter niet een goed idee waarin we het bord wilden plaatsen: in ieder geval niet zo’n pannendakje erboven. Uiteindelijk werd het dit, gemaakt door de timmerman van het plaatselijk aannemersbedrijf. Een houten omlijsting met twee roestvrij stalen buizen (melkleidingen) uit onze oude melkstal.

Bedrijfsbord

Je kon destijds kiezen uit een standaardbord met een zwartbonte of een roodbonte koe, maar je kon tegen meerprijs ook een eigen koe laten afbeelden. Wij wilden natuurlijk een eigen koe op ons bord.

Onze koe als vaars (allebei gescande foto’s):

Vaars

Een paar jaar later:

Onze_koe

Met deze koe zijn we vrij succesvol geweest op diverse koeienkeuringen en dat genereerde veel publiciteit (we lieten onze roodbonte koe tussen zwartbonte koeien keuren: destijds niet gebruikelijk en daarom opvallend) en naamsbekendheid in koeienland. Het grootste succes was in 1994, toen werd ze op de landelijke koeienkeuring in haar leefdtijdscategorie derde van Nederland. Alleen… in de koeienwereld gaat het om de eerste en tweede plaats, de derde plaats is geen prijs en telt niet. Desalniettemin waren wij erg blij met dat resultaat. Deze koe is ruim twaalf jaar oud geworden. Ze blijft voor ons een bijzondere koe.

8 thoughts on “Bedrijfsbord

  1. Nu heb je wel mooi verteld hoe je aan het plaatje van de koe bent gekomen. Maar hoe ben je nu aan de naam eronder gekomen?
    Ik denk dat je nu niet lang meer incognito blijft. Iedereen die nu langs rijdt denkt: “Hxc3xa9 daar woont Hendrika met haar boer”.
    Ik vind het een mooi bord.
    De volgende keer hebben wij geen Tomtom meer nodig…. 🙂

    Like

  2. Ik vind het een mooi strak bord. De keuze voor een eigen koe op het bord lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan logisch, en al helemaal als je zo’n toppertje in huis hebt.
    De naam van het bedrijf is uitermate origineel! 🙂

    Like

  3. Een mooie omlijsting van het bord. Beter inderdaad dan met zo’n dakje erboven. En zo’n geweldige koe moet je toch als visitekaartje gebruiken voor je bedrijf. Als ik weer eens in de buurt ben, zal ik kijken of ik het bord zie.

    Like

  4. Ik vind het een schitterend bord. Staat daar echt Hendrika en haar boer of heb je dat er voor de grap onder geshopt?

    Like

  5. @Wieneke: op mijn weblog staat echt ‘Hendrika en haar boer’ op het bord ;~)).

    Like

  6. Ik vind het altijd mooi staan bij de ingang van de boerderij.
    En natuurlijk met de afdruk van een eigen koe.
    Gezellig weekend

    Like

  7. Heerlijke eigenheid je ‘uithangbordje’ 😉

    Like

  8. Hallo!
    Misschien een rare vraag maarre wij hebben al zo’n bord in elkaar geknutseld, maar nu ontbreekt er een koe! Waar kun je die sticker laten maken?
    Alvast super bedankt voor de reactie, zoek me helemaal suf!
    Groetjes Jitske

    Like

Geef een reactie

