Over koetjes en kalfjes

Koeiennamen

8 reacties

Wat is de populairste koeiennaam in Nederland? Frank du Mosch interviewt Bertil Muller van veeverbeteringsorganisatie CRV in het radioprogramma ‘Cappuccino‘. Beluister het interview via deze link. Klik onderaan de items van de uitzending van 31 januari 2009 op ‘Beluister deze uitzending’. Het programma doorschuiven naar 1:47:20 en ontdek wat de populairste Nederlandse koeiennamen zijn.

Update: helaas, de link naar het radioprogramma Cappuccino werkt niet meer 😦

Update 2: wat zijn populaire namen voor kalfjes? Lees meer onder deze link. Afbeelding via CRV.koeiennamen 2016 crv

8 thoughts on “Koeiennamen

  1. Ik heb nog niet het hele programma beluisterd, maar ik denk dat Hendrika 2 een goede kans maakt… 😉

    Like

  2. Vorig week zaterdag had ik dit item al rechtstreeks gehoord. Leuk onderwerp!
    Op de site van de CRV hebben ze er gelijk een mooie foto van Bertha 520 bijgezet.

    Like

  3. Ik heb nog niet geluisterd, maar ik denk dat onze koeien namen er niet veel in voorkomen; zoals Draadje of Sneeuwitje met de zeven stippen.
    Hendrika maakt denk ik wel een goeie kans.

    Like

  4. Ik kan het programma niet beluisteren. De Media Player geeft een fout. Maar de meest voorkomende naam zal vast of Hendrika of Bertha zijn.

    Like

  5. ik denk dat bella, nummer een wordt 🙂

    Like

  6. Ik weet dat bij ons vroeger de belangrijkste naam Mina was en dan tsjerkje

    Like

Geef een reactie

