Over koetjes en kalfjes

259 x Drenthe

5 reacties

Voorlopig het laatste boek waar ik op mijn log aandacht aan besteed, anders kan iedereen wel denken dat ik iets heb met boeken en ik schreef toch een paar logs terug dat ik bijna geen waarde hecht aan het bezit van boeken?!

259xdrenthe

Eind vorig jaar kwam het boek ‘259 x Drenthe’ geschreven door Inge Heslinga uit. Alle officixc3xable 259 kernen in Drenthe worden in dit bijna 5 cm dikke boek beschreven. Helaas zit het boek vrij los in de band. Nu was het me niet begonnen om de tekst in dit boek, maar om de foto’s van Hendrik van Kampen. Ik ‘ken’ deze fotograaf via de natuurfotografiesite Nederpix en ik ben onder de indruk van zijn manier van fotograferen. Het zijn altijd zorgvuldig gemaakte opnames met een mooie lichtval en een goede compositie: plezierig om naar te kijken. Ik weet dat hij bezig is om zijn site te vernieuwen, niet alle links werken. Voorbeelden uit het boek: esdorpen, Drentse landschappen en veenkolonixc3xabn. Heb ik iets te veel gezegd?

5 thoughts on “259 x Drenthe

  1. Ik vind het leuk dat je deze boeken laat zien. De foto’s van Hendrik van Kampen zijn geweldig mooi. Ik zal ze Jan laten zien. Tenslotte komt hij uit Drente.

    Like

  2. Ik heb even bij esdorpen, drentse landschappen en dergelijke gekeken maar dat zijn prachtige foto.s. Drenthe is zo wie zo een mooie provincie. Kom er niet vaak mmaar als ik er kom dan geniet ik

    Like

  3. Juist leuk dat je het over boeken hebt!
    De foto’s zijn wat betreft technische kwaliteit erg mooi. Maar van de plaatsen die ik ken uit de voorbeelden vind ik de foto’s niet enorm karakteristiek.

    Like

  4. Ik heb de Friese versie: “419x Friesland” met tekst en foto’s van Peter Karstkarel. Zo af en toe neem ik het eens ter hand om iets over een dorp of buurtschap op te zoeken. Erg leuk!

    Like

  5. Lijkt me een heel mooi boek en zeker als er ook nog zulke mooie foto’s in staan.

    Like

Geef een reactie

