Over koetjes en kalfjes

2008/2009

8 reacties

Op het platteland hebben we – wat geknal betreft – nauwelijks weet van de jaarwisseling. Het is achtergrondgeluid en als je binnen bent, hoor je helemaal niks. Er wordt hier in de omgeving op oudejaarsdag veel met carbid geschoten. Ik had het nog nooit van dichtbij gezien en dat hoort toch wel bij het wonen op het platteland, nietwaar. Vorig jaar ben ik gaan kijken. Ik had geen idee hoe hard zo’n knal was, nou HARD! De camera viel me bijna uit de handen.

Carbidschieten

Ik wens iedereen een goede jaarwisseling, met of zonder oliebollen, appelflappen of knieperties,

Oliebollenkraam

met of zonder vuurwerk,

Vuurwerk

en vooral veel gezondheid en geluk in 2009!

8 thoughts on “2008/2009

  1. Ook voor jullie een goed jaarwisseling en een gelukkig en vooral gezond 2009!

    Like

  2. Vandaag heb ik al heel wat carbid bussen horen afschieten. Allemaal in de verte hoor.

    Fijne avond!

    Like

  3. Ooit bij ons thuis ook eens zo’n carbitbus meegemaakt…ik voel het nog!
    Das nog eens een echte oliebollenkraam, daar is ons dorpje te klein voor. Voor de echte fans heb ik er maar wat bij de bakker gehaald.
    En vuurwerk…..nee daar doen wij niet aan.
    Fijne avond nog!

    Like

  4. …en natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!

    Like

  5. Dank. Ook voor jullie een goede jaarwisseling. En vooral een goed en gezond 2009 gewenst!

    Like

  6. Die carbidbus-schieterij met melkbussen was er in de jaren zestig nog niet, in Drenthe. Misschien kwam er heel sporadisch iemand met een verfblikje voor, maar met melkbussen, nee. Dit is toch echt een nieuw-uitgevonden traditie.

    Prettige jaarwisseling!

    Like

  7. Het rukt ook op naar de stad.
    Gefeliciteerd met jullienieuweaanwinst.
    Een goede jaarwisseling, en voorspoedig 2009

    Like

  8. Ook op deze manier nog een gelukkig en gezond 2009 toegewenst.

    Like

Geef een reactie

