Over koetjes en kalfjes

Wild

9 reacties

De ganzen zijn er nog wel, maar het zijn er niet zoveel meer als tweede kerstdag. Ik weet inmiddels dat het toendrarietganzen (Anser serrirostris) zijn. Ik geloof de vogelkenners graag: mijn kennis reikt niet verder dan ‘ganzen’.

Ganzen

Er zijn volop verse sporen van reexc3xabn te vinden.

Pootafdruk_ree

Na zonsondergang overnachten fazanten in de bomen op het erf.

De_boom_in

Fazanten

De jacht duurt t/m oudejaarsdag, daarna is het weer rustig voor het wild.

9 thoughts on “Wild

  1. Het knalde hier in de omgeving tijdens een paar van mijn kuiertjes de laatste weken ook behoorlijk in het open veld. Ik heb zelfs een keer overwogen om in navolging van Heidehipper mijn rode jas maar eens aan te trekken, maar ja … die is zo dun … 😦
    Nog een paar dagen geduld dus, voordat de fazanten weer met goed fatsoen kunnen afdalen en ik weer rustig in het groenbruin het veld in kan …

    Like

  2. Een zoon van mij had ook zo’n prachtige foto van ganzen gemaakt.
    Dat je nog tijd hebt om zo veel mooie foto’s te maken….

    Like

  3. Prachtfoto van die ganzen tegen de rooie lucht!
    Mag er bij jullie gejaagd worden dan????

    Like

  4. De vlucht ganzen tegen de ondergaande (of opkomende ) zon is prachtig vastgelegd.
    Het is goed dat je de fazanten even “geringd” hebt, anders zijn ze bijna niet te zien.

    Like

  5. Zo op de foto kom ik ook niet verder dan ‘ganzen’ 😉 Maar het is wel een geweldig mooie foto. En wat een gezellig groepje daar bij elkaar in de bomen, zulke tafereeltjes zie je zelden als je niet echt buiten woont.

    Like

  6. @Thxc3xa9rxc3xa8se: de meeste foto’s maak ik rond de boerderij. Het is vaak een kwestie van even het fototoestel ophalen als ik iets bijzonders zie.

    Like

  7. @Sandra: ja, er mag bij ons gejaagd worden. De plaatselijke jagers zijn lid van de jagersvereniging en alle grondeigenaren zijn lid van de werktuigenvereniging. De jagers betalen geen jachtgeld aan de grondeigenaars, maar aan de werktuigenvereniging. Van dit jachtgeld worden werktuigen gekocht, die de grondeigenaren voor een prikje kunnen huren. Een voorbeeld van zo’n werktuig is de stoppelbewerker: http://boerin.web-log.nl/koetjesenkalfjes/2008/10/lemken-smaragd.html.

    Like

  8. @Aargh: het groepje fazanten zie ik vanuit het keukenraam. Meneer de haan – de meest linkse vogel op de onderste foto – eist altijd een leeg nest op, de hennetjes leggen zich er altijd mokkend bij neer. ’s Morgensvroeg zijn ze weer verdwenen en af en toe scharrelen ze door de tuin. Het is een van de vele voordelen van wonen op het platteland :~).

    Like

  9. Dat eerste plaatje is echt geweldig. Mooie silhouetten in de lucht van die ganzen. De lucht doet het dan nog eens extra goed. Echt sfeervol.

    Like

Geef een reactie

