Over koetjes en kalfjes

Kian

14 reacties

De mist wil vandaag maar niet verdwijnen, daarom ga ik maar een van onze betere koeien in het zonnetje zetten.Copyright_alger_meekmaVandaag kwam het vakblad Veeteelt uit. We keken met extra veel belangstelling uit naar deze uitgave, want in het (kerst)nummer staat een special over de stier Kian. Vandaag werd in een persbericht bekendgemaakt dat Kian de eerste roodbonte stier in de wereld is, die in 1 jaar 1 miljoen doses sperma heeft geproduceerd. We hebben verschillende nakomelingen van deze stier op ons bedrijf en een van de betere Kiandochters in Nederland is van ons, zei deze boerin met enige trots. Overigens, meneer de boer doet de fokkerij op ons bedrijf: aan hem alle eer.OpdenrmOnze koe heeft al vier keer op een grote koeienkeuring in een showgroep van deze stier gelopen. Afgelopen juli is ze naar de tweejaarlijkse landelijke keuring (NRM) in Utrecht geweest. Ze was toen de beste Kiandochter uit de showgroep, we hielden er een trofee aan over.TrofeeZe speelt de hoofdrol in drie YouTubefilmpjes: als vaars, tijdens een fotosessie en na die fotosessie in de melkrobot. Ze is momenteel met zwangerschapsverlof. We hopen natuurlijk op een mooi vaarskalf van haar. Ik kwam vanmiddag op deze site diverse YouTubefilmpjes van mij tegen: mag dat zomaar??

Update: dankzij Frans54 is het probleem met mijn YouTubefilmpjes opgelost. Dank je Frans!

14 thoughts on “Kian

  1. Ik denk dat dit met filmpjes die je op youtube hebt geplaatst inderdaad zomaar kan. Ze hebben zo te zien het filmpje niet rechtstreeks op hun site staan maar een link naar youtube. Als je het zeker wilt weten zul je de gebruikersvoorwaarden van youtube na moeten kijken.

    Like

  2. Even rondgeneusd bij youtube. Op deze http://help.youtube.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=57788&ctx=sibling pagina vind je hoe je kunt blokkeren dat je video ook op andere sites getoond wordt (is in het Engels, hopelijk geen probleem, maar anders wil ik wel proberen het te vertalen)

    Like

  3. Als je citeert is het normaal en gebruikelijk dat je vermeldt wie de bedenker of maker is. Bovendien is het ook gebruikelijk dat als je een link maakt deze zodanig is dat de pagina in de originele setting te bekijken is. Daar wordt veel van afgeweken zodat niet meer te zien wie de rechten heeft. Vooral framespagina’s zijn daarvan het “slachtoffer” en worden vaak door een ander ingeframed zodat het net lijkt alsof die ander de maker is. Ik heb daar zelf ook last van gehad met mijn geschiedenissite vroeger. Dat kun je met een scriptje wel voorkomen. Hoe het precies met YouTube zit weet ik niet. Je kunt zelf al veel doen door de filmpjes van je eigen “handtekening” te voorzien, zodat deze altijd in beeld blijft.

    Like

  4. Heb je intussen de instelling aangepast op je YouTube account?
    Ik kon nog net xc3xa9xc3xa9n filmpje bekijken, daarna ben ik gaan grasduinen in de Terms of Use, etc. Toen ik even later nog een paar filmpjes probeerde te bekijken via de site die je noemde, bleek de insluiting te zijn geblokkeerd.
    Het was op zijn minst netjes geweest als jij als rechthebbende was genoemd op de website, maar zelfs dat kon er blijkbaar niet af. 😦

    Like

  5. @Frans54: bedankt voor je informatie, ik heb het aangepast. Ik hoop dat het voldoende is.
    @Heidehipper: ik ben nog niet zo bedreven in filmbewerken: ik weet niet hoe ik een ‘handtekening’ in de films kan maken. Ik zal er in ieder geval in het vervolg rekening mee houden.

    Like

  6. @Jan K.: ik heb de instellingen inmiddels gewijzigd, maar nog niet gecontroleerd. Uit je opmerking maak ik op dat het werkt :~)))!

    Like

  7. Aan het eind van gexc3xabmbedde Youtube-video’s verschijnt (normaliter) een link naar het originele kader op YouTube, zodat je snel kunt zien wie het filmpje werkelijk gemaakt heeft. Maar het zou inderdaad netter zijn geweest wanneer de embedder de bron nog even in zijn eigen tekst had aangegeven.

    Like

  8. En wat is de naam van jullie Kiandochter?

    Ik blijf me er toch over verbazen dat men xc3xa9xc3xa9n stier zo enorm veel inzet in de fokkerij. Is de nu drachtige Kiandochter geinsemineerd met sperma van een een stier die geheel buiten de Kianlijn ligt of wordt er ingevlochten?

    En wat betreft het gebruik van je filmpjes. Je kunt er ook trots op zijn dat ze jouw filmpjes gebruiken. In plaats van de embedding te blokkeren had je ook aan de beheerder van de site kunnen vragen of hij/zij er een bronvermelding bij wilde plaatsen. Wordt dat niet gedaan dan kan je ze altijd nog blokkeren. Het wezen van internet is nu eenmaal dat er veel gelinkt wordt en informatie overal wordt gebruikt.

    Like

  9. @Brimstone: ook mijn koe blijft liever anoniem ;~). Ik kan je geruststellen: onze koe is drachtig van de stier Twister en dat is een geheel andere bloedlijn dan Kian. Op je laatste opmerking kom ik met een log terug.

    Like

  10. Net als Brimstone was mijn reactie in eerste instantie, dat je ook trots kunt zijn dat jou filmpjes worden gebruikt. Ook al vind ik dat de bronvermelding erbij moet staan.

    Laatst zat ik op de website van de kerk in Giethoorn, met het onderwerp klokkenstoel. Daar kon ik ook alleen maar een linkje plaatsen naar de hoofdpagina en niet naar een stukje geschiedenis etc. Op zich wel een goede zaak. En de website was ook actueel en dat vind ik ook altijd heel belangrijk.

    En alle eer aan de boer, de fokker op jullie bedrijf. En net zo anoniem als jij.
    Ik zal ook niet verder vertellen dat op het Drentse platteland een heel sympathiek boeren echtpaar woont. Want dan hebben jullie helemaal geen rust meer. 🙂

    Like

  11. Dus als ik het goed begrijp, hebben jullie een bekende koe. Een hele eer lijkt me.

    Like

  12. De veeteelt ligt ook bij ons op de tafel, maar het is bij ons niet het meest belezen blad. Voor deze enen keer ga ik uitgebreid kijken ;)!

    Like

  13. De WWW koe, met een prachtige trofee.
    Proficiat !
    Gr.
    P-TER

    Like

  14. Vandaag pas aan toe gekomen en toen ik de veeteelt opensloeg wist ik niet meer precies welke koe het was maar ik gokte in xc3xa9xc3xa9n keer goed! Het was dus de mooiste koe!

    Like

Geef een reactie

