Over koetjes en kalfjes

Dorpsstraat, Ons Dorp

9 reacties

Gisteren had ik de kerstversiering te voorschijn gehaald, maar ik heb nog helemaal geen zin in kerstgedoe: ik heb de spullen weer in de doos gestopt. Het kan volgende week wel.

In Dorpsstraat, Ons Dorp heerst volop kerstsfeer. Een paar jaar geleden zijn ze begonnen met zoiets op het terrein van de kerk: het was geen gezicht! Er is ongetwijfeld veel commentaar op geweest: het was eens en niet weer. Tegenwoordig plaatst de ondernemersvereniging in de Dorpsstraat verlichte kerstbomen. Hier krijgen ze veel positieve reacties op, en het is ook inderdaad heel sfeervol als je door Ons Dorp rijdt. Misschien neem ik de moeite om het geheel in donker te fotograferen.

Dorpsstraat2

Dorpsstraat1

Dorpskerk

Het was een mistige dag. Vanavond trok het helemaal potdicht. De mist trok zelfs de stal binnen en dat gaf dit sfeervolle beeld: mijn kerststal ;~).

Kerststal

9 thoughts on “Dorpsstraat, Ons Dorp

  1. Daar kan geen kerstige kerststal tegenop. 🙂

    Wij hebben het ook niet zo op de overdaad die je de laatste jaren aan alle kanten tegemoet straalt.
    In de loop van volgend week knutsel ik een paar kerststukjes in elkaar, we steken eens een extra kaarsje aan en als het weer meezit, brengen we m.b.v. een paar olielampen wat sfeer in de tuin.

    Like

  2. (Kom hier via Wieneke): wat sfeervol, die stal; het lijkt wel een schilderij uit de Gouden Eeuw. Complimenten. Daar kan geen ordinaire kerstversiering tegenop.

    Like

  3. Die bomen doen het goed in de Dorpsstraat. Ook de kerk ziet er heel vriendelijk uit ondanks of dankzij de mist.

    Maar de stal is fantastisch!

    Ik vind kerstversiering altijd leuk, hoort zo bij de tijd van het jaar. Zelfs een beetje overdaad kan er dan best mee door.

    Like

  4. Die stal is prachtig, zou een mooie kerstkaart zijn!

    Like

  5. Dat is een prachtige kerststal.
    Wat het versieren betreft, je moet gewoon doen wat bij je stemming past. En eventueel gewoon alles in de doos laten zitten. Het hangt tenslotte niet af van de versierselen….

    Like

  6. Joure bedankt voor de leuke verjaardagskaart!
    Wij volgen met heel veel plezier deze weblog. Wat een mooie foto’s iedere keer!

    Like

  7. zo’n kerststal vind ik ook super!!!

    Like

  8. Een prachtig versierd dorp.
    Maar helaas,.. het valt in het niet bij het zien van de stal.
    Zeer mooi en sfeervol.
    Komt zo even in me op…..ik zou daar de tafel dekken, en genieten van de warmte met kerst.

    Like

  9. @Ernest: Joure, welkom om mijn weblog! Leuk dat jullie mijn weblog volgen :~).

    Like

Geef een reactie

